Diákhang

  • Rendszerkritika
  • Z-generáció
  • Belpol
A Fidesz még mindig nem érti a fiatalokat

A Fidesz még mindig nem érti a fiatalokat

Az NMHH, vagyis a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság eddigi működése röviden összefoglalható volt abban, hogy megkapja, szemügyre veszi, majd ezzel a lendülettel el is utasítja azokat a panaszokat, amelyek a Fidesz médiával való visszaéléseivel kapcsolatosak. Most azonban elindították a Gyerek a neten nevű oldalt, sőt, egyúttal azt is gondolták, hogy értenek a fiatalok nyelvén. Mindenki tévedhet.

Ismerős lehet sokak számára az a hatvan feletti, diszkóba járó, örök fiatal agglegény prototípusa, aki a rendszerváltáskor lejárt szövegeivel próbálja lenyűgözni a saját lányánál is fiatalabb csajokat. Hasonló érzés végigböngészni az NMHH által gründolt honlap szlengszótárát is, ami papíron abban nyújt segítséget, hogy a generációs szakadékok által két különböző világot élő szülők megértsék, tulajdonképpen hogyan is értik meg egymást a saját gyerekeik.

Le kell szögezni, hogy az ötlet egyáltalán nem rossz, egy előremutató, progresszív politika alapja, hogy próbálja egymáshoz közelebb hozni és jobban megismertetni azokat a generációkat, amelyek a gyorsuló technológiai fejlődés és a szélsőségesen különböző érdeklődési körök által nem csak elengedték egymás kezét, de kis túlzással alig ismerik a másikat.

Valós probléma, amire az NMHH reflektálni próbált, de annyira mégsem. A gyerek a neten oldalát nézve egyből világossá válik, hogy a szándékot semmiféle kutatás vagy tudás nem követte, ami a Z-generáció ismeretét illeti. Bár magukra, mint a fiatalok digitális szokásainak megértését segítő gyűjteményként hivatkoznak, az általuk készített szlengszótár ostobaságára nem is igazán vannak kifejező szavak.

plakat.jpg

Igazán káros ismeretterjesztőként, esetleg szakértőként felszólalni olyan esetekben, amikor ez az ismeretterjesztés a teljes dilettantizmust jelenti. Tartalmat adni az ilyen projekteknek elsősorban megfelelő ismeretekkel lehet, hétköznapi példákkal, nem pedig teljesen elrugaszkodott, a hús-vér fiatalok beszédstílusát távolról sem tükröző módon ráijeszteni az éppen eléggé betojt szülőkre. (Gondolom, hogy be vannak tojva, ha rákerestek az NMHH oldalára).

Elég csak a fenti képet megnézni és máris látszik, hogy mennyire nem értik a készítők, hogy az a bizonyos generation gap nem elsődlegesen a szlengek használatától és alig ismert rövidítésektől következtek be, A gyerek a neten egy olyan látszatprojekt, ami nyilvánvalóan nem tud a fennálló probléma gyökeréig eljutni, mert magát a problémát sem érti.

Bár biztos nagyon fontos a szülők számára, hogy tisztában legyenek a loot box, az adom, az AFAIK, a BBS, a becsicskít, a biccs, a BsoD, a csapatás, a csati, a crush, a DND, a floodolás, a gucci, a hakkol és a kekszi szavak jelentésével, de az sem kizárt, hogy a gyerekeik időtöltéseinek más aspektusai érdeklik őket.

zsofia2.jpg

Csak pár példa: mi igaz a napjainkban közszájon forgó narratívákból? Tényleg olyan tucatembereket termel a fiatalok mainstream vonala, mint ahogy arról sokat beszélnek? A felmerülő ellentétek és párhuzamos világok a fiatalság és szüleik között determinált állapotok, vagy van megoldás? Az internetes tartalomfogyasztás mennyiben befolyásolja őket? Rajonganak szélsőségesen valamiért, valakiért? Hatással van rájuk a mesterségesen felépített influencer-világ bújtatott marketingje és önmagában ezeknek a véleményvezéreknek a tartalom nélküli tartalma?

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása, vagy legalább a párbeszéd elindítása tízezer szleng megtanulásánál is eredményesebb lehet. Az NMHH a nevetséges szótára elkészítése helyett sokkal jobban tette volna, ha a generációkról, a generációs konfliktusokról és a fiatalság globális helyzetéről szóló minőségi, de nem túl populáris és a köz számára talán száraz és unalmas tudományos publikációkat „fordít le magyarra”, ami tényeken, felméréseken, kutatásokon, vagyis munkán alapszik.

raczzsofia.PNG

Ez a próbálkozás azért kiválóan megmutatja, hogy a kormányzat még mindig nem tud mit tenni a fiatalok kérdésével, a görcsös trendivé válás pedig annyira kínos, mint amennyire kártékony. A 22 éves Rácz Zsófia fiatalokért felelős helyettes államtitkári kinevezése nem más, mint ötlet nélküli pótcselekvés, ráadásul nagyon úgy tűnik, a hölgy is szleng, hashtagek és emojik használatával gondolja elérni a fiatalokat.

Ettől a társaságtól mi sem áll távolabb, mint a modernitás, ez pedig hatalmas hiba, hiszen előbb vagy utóbb az általuk lenézett ifjú generáció fogja kihúzni alóluk a bársonyszéket.

Fazekas Adrián

Kép: 168 Óra

DIÁKHANG - mi ez?

A Diákhang célja, hogy párbeszédet és új politikai mentalitást kezdeményezzen annak érdekében, hogy folyamatos háborúskodás helyett konstruktív ötletek irányítsák a közvéleményt, düh helyett megfontolás jellemezze a társadalom döntéseit és nem utolsó sorban a fiatalok gondolkodó, magukért kiállni képes generációt képezzenek. Nem lesz könnyű.

E-mail: diakhangblog(kukac)gmail(pont)com

74 komment Tovább
A Fidesz még mindig nem érti a fiatalokat Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
74 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mit mond el a társadalomnak a vasalódeszkás tanár esete? Mit mond el a társadalomnak a vasalódeszkás tanár esete?
  • Mindenki próbatétele a koronavírus Mindenki próbatétele a koronavírus
  • Lehetetlenország Lehetetlenország
  • Tényleg temetni kell a centrumpolitikát? Tényleg temetni kell a centrumpolitikát?
  • Gátlástalanul legitimálják az orbáni sportpolitikát Gátlástalanul legitimálják az orbáni sportpolitikát

A bejegyzés trackback címe:

https://diakhang.blog.hu/api/trackback/id/tr9015506424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2020.03.06. 18:27:57

A fiatalok és az idősebbek közti ellentét természetes dolog. A fiatalok nem fogják kihúzni a bársonyszéket az idősebbek alól, mert egyrészt nem nagyon érdekli őket a politika, a választás. Mire ez érdekelni fogja őket, megérnek mentálisan és többségük konzervatív lesz. Amúgy meg: magyarnemzet.hu/belfold/a-fiatalok-koreben-a-fidesz-a-nyero-7856192/
Válasz erre 

2020.03.06. 18:46:34

Mondjuk a szleng használata nem új keletű.
Már az én időmben - úgy 40 évvel ezelőtt - is igen erősen dívott, tekintve, hogy akkoriban - hogy stílusos legyek - a héber rendre szívózott velünk, így ki kellett alakítani egy olyan nyelvet, amiről halvány lila fingja sem volt.

Hót mátosan dzsavelok haza a nájtból. Már messziről hesszelém, hogy ég a héderemen a pilács. A tokot kikeverem, beavelok. Ekkor dikházom, hogy a placcomon egy kanyhalló biboldó szovázik. Kérdem, mi a pálya? Azt peneli, hogy lefalcolt a muttertól, és kell neki egy zúg meg néhány Ady. Miután divázom, hogy korábban már wamzer volt, így háromszor bokán fejelem, oszt dzsesza.

Na ezt fejtse meg a nagy Z generáció bakker...
Válasz erre 

kárárámaispj 2020.03.06. 18:51:36

"Ismerős lehet sokak számára az a hatvan feletti, diszkóba járó, örök fiatal agglegény prototípusa, aki a rendszerváltáskor lejárt szövegeivel próbálja lenyűgözni a saját lányánál is fiatalabb csajokat."

Ez aztán tényleg annyira, de annyira fiatalos baszod. Minden 20 éves ezzel a "rendszerváltáskor lejárt" szöveggel nyomja.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.06. 19:14:42

tudjuk, tudjuk nyugi
csak ti lehettek fiatalos, halado es valodifuggetlenek.
leulhettek, kettes.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.06. 19:16:06

@kárárámaispj: hehe, pont tegnap meselte a 45 eves unokatesom, hogy a 19 eves pultoscsaj milyen konnyen adta magat szerdan, biztos o is a lejart szovegeivel vitte haza...
Válasz erre 

rallus 2020.03.06. 19:29:57

Inkább imádkozzatok, hogy -maradjon ez a langyos jólét, mert a Z generáció nagy részét egy keményebb fuvallat is elviszi a tfonjával együtt és egy esetleges tragédia esetén is csak a sírdogálók csoportját erősítitek....
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 19:30:20

Van számodra egy rossz hírem: a 30 éven aluliak között kevesebb a ballib, mint az idősebbek között...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.06. 19:42:31

@kárárámaispj:

Értsd meg, egy Gyurcsány diákhangja.
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.03.06. 20:13:39

@Sir Galahad:
…"egyrészt nem nagyon érdekli őket a politika, a választás. Mire ez érdekelni fogja őket, megérnek mentálisan és többségük konzervatív lesz."
Ez egészen pontosan így van.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.06. 21:14:54

@Látens Inszinuáció: Ez most mi volt? Egy agymenés, vagy egy durva vicc? Vagy komolyan mondod, hogy 40 éve így beszéltetek? (én akkor 26 voltam). És nem látok semmilyen megjegyzést, ami viccre utalna. De komoly meg nem lehet! Ez durva volt.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.06. 21:33:47

@Sir Galahad: “megérnek mentálisan és többségük konzervatív lesz.“. Vagy igazad lesz, vagy nem. Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak, mert csak kapnak. Az EÜ-höz csak annyi közük van, hogy 600 ezer egy szülés egy magán kórházban, de ez kijön a babaváró hitelből. Még nem tudják mi vár rájuk. Neked már kell tudni emlékezni arra, hogy 40 éve 300 ezer forintért tudtál venni egy 50 nm-s lakást Zuglóban, most min. 30 millió. De gyűjtsenek 40 évig nyugdíjas korukra, aztán nézzék meg, mire lesz elég. De biztosan elégedettek, és konzervatívak lesznek. Bocs, ez csak egy megjegyzés volt.
Válasz erre 

Etniez 2020.03.06. 21:45:23

@kárárámaispj: ok boomer :)
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.03.06. 22:38:33

@élhetetlen: Akkor én 10 éves voltam és nemigen foglalkoztam a lakásárakkal :) . Mindenesetre nyilván nem minden fiatal lesz Fidesz-szavazó, de másként fogják látni a világot, mint most, tizen-huszonévesként. Akkor már nem az öncélú lázadozás, hanem a család, a munka és nyugalom lesz nekik a fontos.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.06. 23:25:34

@Sir Galahad: “Akkor én 10 éves voltam és nemigen foglalkoztam a lakásárakkal :)” OK, akkor tekintsd tényközlésnek, és csak arról szól, hogy rakj félre x ezet forintot havonta, aztán majd meglátod, mire lesz elég. Csak ez a gondoskodj magadról nem egy tiszta kép. Spórolj, és vegyél ingatlant? Időszakos, hogy ki tudod-e adni, vagy csak viszi a pénzt. Ez kitérő volt. “Akkor már nem az öncélú lázadozás, hanem a család, a munka és nyugalom lesz nekik a fontos. “. Itt most mi ketten látjuk másként a világot. A mostani húsz, harminc éveseknél, (az általam ismerteknél), nincs öncélú lázadás, most van az, hogy a nekik jó az adókulcs, a CSOK, a babaváró mellett, most számít a lakás, a család, két, három gyerek, azzal nem foglalkoznak, hogy húsz év múlva lesz-e még egy normális egyetem Magyarországon, vagy lesz-e pénzük a három gyerek magán egyetemére külföldön. Milliókat kaphatsz az adófizetők pénzéből autóra, de ezzel nem a jövő épül, csak a jelen. A jelen meg elmúlik. Így tíz, húsz év múlva sem lesz normális egészségügy, vagy oktatás. Nem tudom, mennyire sikerült érthetően fogalmaznom.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.06. 23:31:07

@élhetetlen: Még hoggy a fiatalok a fityisz mellett állnak? Miről álmodsz te? Vagy ez mondták neked az eligazításon,? Mert akkor jól van.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.06. 23:49:33

@vajdasagi: “Amúgy meg: magyarnemzet.hu/belfold/a-fiatalok-koreben-a-fidesz-a-nyero-7856192/ ”. Nem én írtam, hanem Sir Galahad. Én csak azt írtam, hogy lehet, és azt, hogy miért lehet. Itt nincs túl sok komment, akár át is nézheted, engem meg hagyhatsz az eligazítással. Először tanulj meg gondolkodni, és értően olvasni, utána karattyolj.
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.03.07. 00:24:05

@élhetetlen: Igen, én is úgy lätom - sokadjára már - , hogy másképp látjuk a dolgokat. Egy megjegyzés: normális egészségùgy meg oktatás azért nem volt, nincs és nem is lesz soha, mert annyi pénz egyszerűen nem létezik, amennyit rá kellene ahhoz költeni, hogy mindenki elégedett legyen vele. Ezt eddig minden kormány megértette és inkább más, könnyebben megoldható problémákra koncentrált.
Válasz erre 

2020.03.07. 00:53:50

@élhetetlen:

Tényleg így beszéltünk. Nem vicc. Sőt, még kifejlesztettünk a "szeverevetlevek" mintájára egy másik nyelvet, amit szintén csak az értett, aki megtanulta.

Idaz ididőjidáridás kidurvida szidar vidolt, idebbiden idaz idévidbiden.

Ha ezt gyorsan mondod, nincs az az ember, aki megérti, ha nem beszéli ezt a nyelvet.
Válasz erre 

Nzoltan 2020.03.07. 02:43:45

@élhetetlen: 40 éve kb. 5 ezer volt a fizetés.
Válasz erre 

Nzoltan 2020.03.07. 02:47:35

@élhetetlen: A jelenre épül a jövő.
Válasz erre 

felucca02 2020.03.07. 06:55:43

@megvagyhadnagy: Konzervatív lehet, azzal nincsen semmi baj.
A baj az, hogy nincsen konzervatív párt a palettán. Van ugyan egy szervezett bűnelkövetői társaság, akik konzervatívnak mondják magukat, de azt a dumát melyik hülye venné be?
Válasz erre 

felucca02 2020.03.07. 07:04:03

@élhetetlen: Tűpontos! Gratula!
Válasz erre 

felucca02 2020.03.07. 07:05:48

@Sir Galahad: A nemfidesszavazó nem az öncélú lázadozás miatt nemfidesszavazó, hanem alapvető erkölcsi normái miatt. Ez pedig nem múlik ki az emberből olyan könnyen, mint gondolod. Sőt, lehet, hogy a korral erősödik.
Válasz erre 

midnight coder 2020.03.07. 08:13:02

@felucca02: A nemfidesszavazó a naivitás miatt nemfidesszavazó, mert azt hiszi, hogy a másik oldal kisebb gazemberekbõl áll. Aki viszont itt élt a gengszterváltás óta, vagy pláne régebben, annak nincsenek illúziói a politikusokról. Két fajta politikus van: az egyik aki lopni megy, a másik a küldetéstudatos. Ez utóbbi a veszélyesebb, lásd Lenin, Mao, Hitler, Sztálin illetve a helytartóik: Rákosi, Kádár.
Válasz erre 

Szíriuszi Zsidó Gyíkember 2020.03.07. 08:33:08

@midnight coder: Szerintem lassan ott tartunk, hogy választást lehetne nyerni azzal a dumával, hogy "Szavazz rám, én kevesebbet fogok lopni, mint a fütyesz!"
Válasz erre 

Ekrü 2020.03.07. 08:34:29

@Nzoltan: Én a 80-as évek végén kezdtem dolgozni és 3000 volt a fizetésem.40 éve még itt szocializmus volt és nem igaz ,hogy olyan könnyen jutott mindenki lakáshoz.Az én szüleimnek csak 11 éves koromra sikerült.
Válasz erre 

Ekrü 2020.03.07. 08:36:57

@felucca02:
"A nemfidesszavazó nem az öncélú lázadozás miatt nemfidesszavazó, hanem alapvető erkölcsi normái miatt."-Milyen alapvető erkölcsi normája lehet annak,aki képes "orrbefogva" leszavazni egy olyan összefogásra aminek a meghatározó alakja egy Gyurcsány...?
Válasz erre 

Ekrü 2020.03.07. 08:41:40

@élhetetlen:
"A mostani húsz, harminc éveseknél, (az általam ismerteknél), nincs öncélú lázadás, most van az, hogy a nekik jó az adókulcs, a CSOK, a babaváró mellett, most számít a lakás, a család, két, három gyerek, "-Pont ezek azok a dolgok ami miatt az emberek elmennek szavazni és rászavaznak egy pártra.A jövő pedig erre épül.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.07. 08:45:24

@élhetetlen: en 1990ben 6500 Ft.ot kerestem. ne legyetek mar szánalmasak, ugyanugy 15 evnyi sporolassal lehetett lakashoz jutni.
es tudod, ezzel a szar dumaval csak a bolondokat lwhet megetetni.
eloszor us egy embernek fel kell tudni mernie a lehetosegeit, realisan. egy tornanadaskai ciganygyereknek nem lesz andrassy uti lakasa, a hell tulajanak meg mar most palotaja van ott.
ez regen is igy volt ld. Apro villa.
persze konnyu azt hinni hogy mindenkinek jár a palota, de sajnos nem.
sirjatok.
Válasz erre 

midnight coder 2020.03.07. 08:59:18

@Szíriuszi Zsidó Gyíkember: Nekem már egy olyan ígéret is elég lenne, hogy nem építünk új stadionokat, és nem támogatjuk sem a hazai, sem a külföldi élsportot állami pénzből semmilyen formában. Sem focit, sem úszást, sem vízilabdát, sem zsákbanfutást.
Esetleg azzal, hogy ehelyett normális egészségügyet és oktatást csinál - ez utóbbi alatt persze nem az európai hópihe-bölcsész képzést értem, mert ez utóbbi csak arra jó, hogy az európaiak versenyképességét csökkentse a globális munkaerőpiacon.
Válasz erre 

midnight coder 2020.03.07. 09:09:15

@élhetetlen: 87-ben én kemény 2000 forintos fizuval kezdtem, aminek a fele kapásból elment albérletre. A másik feléből dőzsölhettem :-D. Akkoriban egy lakás úgy 1.2 millió forint volt. Na most, a cuculizmusban még megvolt az az elvi lehetőséged, hogy csinálsz egy albérletben vagy 3 gyereket, és ha fizikai melós voltál és apuka-anyuka proletár volt, akkor elméletileg kaphattál állami bérlakást. Na, 89-ben már ez sem létezett - más kérdés, hogy nekem sem 3 gyerek, sem a munkás felmenők, sem a fizikai meló nem volt meg amúgy sem.
Válasz erre 

Több cseszlovák filmvígjátékot! 2020.03.07. 09:13:34

"az általuk lenézett ifjú generáció fogja kihúzni alóluk a bársonyszéket"

Legjobb a végén kezdeni ezeket az irásokat, és akkor nem kell foglalkozni a felesleges köritéssel. Bukik a Zorbán, mint minden héten
Válasz erre 

Szíriuszi Zsidó Gyíkember 2020.03.07. 09:15:31

@Ekrü: Érdekes, hogy te összekapcsolod ezt a két dolgot. Én el tudok képzelni olyan forgatókönyvet, hogy valaki használja a babaváró hitelt, a csokkot, DE NEM feltétlenül szavaz a fütyeszre.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.07. 09:19:46

@Szíriuszi Zsidó Gyíkember: ja.olyat meg nem lattam, akinek ne kellene a csok mert a fidesz adja...
Válasz erre 

Szíriuszi Zsidó Gyíkember 2020.03.07. 09:29:24

@FILTOL: Én már láttam ilyet. Azt mondta az illető, hogy neki van gerince.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.07. 09:31:18

@Szíriuszi Zsidó Gyíkember: aha
Válasz erre 

megamedve 2020.03.07. 09:46:25

a fidesz, illetve orbán (merthogy ő a fidesz) soha nem fogja érteni a fiatalokat.
Ő csak a köpönyegforgatáshoz ért, mikor mi kell ahhoz, hogy munka nélkül boldogulj.
Ha az kell, kommunista (KISZ), ha az kell, liberialista hazafi, ha az kell populista hazafi, ha az kell bármi lesz, a lényeg a hatalom, és a pénz, a NER, illetve a NERtelenek.
Válasz erre 

Sir Galahad 2020.03.07. 10:00:21

@felucca02: Akinek vannak alapvető erkölcsi normái, az a másik oldalra se szavaz, mert semmivel se különbek. Szóval ebből megint nem lesz bársonyszék-kihúzás.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 10:22:05

A DKs fiatalokat nem megerteni hanem agyon baszni kell, szivlapattal.
Válasz erre 

midnight coder 2020.03.07. 10:47:05

@megamedve: Ahogy minden politikus. 89-ben még Fletó bácsi is akkora kommunista volt mint Sztálin elvtárs, aztán mostanra privatizélésből megtollasodott milliárdos lett.
És még ez mindig a jobbik eset, sokkal szerencsésebb ha egy politikus gazember, mint ha szent. Okos szentek ugyanis nemigen vannak, viszont ha egy hülye kezébe kerül egy ország, az sokkal toxikusabb mint ha egy gazember irányítja. Inkább Piszkos Fred legyen a kapitányi hídon mint Fülig Jimmy. Nem is beszélve mondjuk Lenin, Sztálin, Mao, Hitler, Rákosi, Szálasi és a többi hasonló elvtársról.
Válasz erre 

felucca02 2020.03.07. 10:48:28

@Ekrü: Ez a gyurcsányozás csak nektek van beakadva. Nekem ő nem meghatározó, és gondolom, másnak sem. Vannak ott sokkal meghatározóbb emberek. És miattuk szívesen szavazok oda. De ti foglalkozhattok gyurcsánnyal, szívetek joga.
Nemmellesleg, gyurcsánynak századannyi bűn terheli a lelkét, mint a nemzet pacalfocistájának, ha tehát kizárólag kettejük között kellene választanom, egyértelmű lenne a helyzetem. Igen, morális alapon állok.
Válasz erre 

ulpius66 2020.03.07. 10:48:59

A FIDESZ MÉG MINDIG NEM ÉRTI A FIATALOKAT
BY: DIÁKHANG 2020. MÁRC. 05.

Kedves Diákosnak tűnő hang!

Jótanács!

Mielőtt baromságokat írogatsz, tájékozódj!

SEGÍTEK!

A totálisan ballibsik kezében lévő (azaz kormányzati támogatással még véletlenül sem vádolható) MEDIÁN KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÓ 2020. MÁRCIUS 3-ÁN A KÖVETKEZŐKET KUTATTA KI!

Komolyan erősödik a Fidesz!

A 18-30 éves korosztályban a pártok támogatottsága:
Fidesz ---------- 34%
Momentum -- 11%
JOBBIK -------- 8%

A többiek futottak még...... azaz 5% alattiak!

www.facebook.com/median.hu/
Válasz erre 

felucca02 2020.03.07. 10:50:37

@midnight coder: Egyetértek! Orbán rendkívül veszélyes, mert küldetéstudatos, ráadásul nagyon zavarosan. Kellene már végre egy szürke technokrata.
Válasz erre 

felucca02 2020.03.07. 10:53:33

@ulpius66: naigen. Aztán ott van az a fránya ötven százaléknyi szavazó, valahol a homályban, akitől van miért fosnia a fidesznek.
Válasz erre 

ulpius66 2020.03.07. 10:54:34

Kedves Diákosnak tűnő hang!

Még egy JÓTANÁCS!

Inkább írjál cikket "Az MSZP kapcsolata a fiatalokkal"

Segítségül itt a kikutatott adat:
a 18-30 éves korosztályban az MSZP támogatottsága 1%
(a mérés hibahatára 2%)
Válasz erre 

Ekrü 2020.03.07. 10:59:45

@Szíriuszi Zsidó Gyíkember:
" Érdekes, hogy te összekapcsolod ezt a két dolgot. "-Eredetileg nem én kapcsoltam össze,ha nem az akinek válaszoltam.Viszont azt elvitatni,hogy egy szavazáskor nem az az elsőrendű szempont ,hogy az egyénnek megfelelnek az intézkedések vagy sem balgaság.Az emberek kis hányada szavaz saját érdeke ellen meggyőződésből,akkor már inkább azt választja,hogy nem megy el szavazni.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 11:02:11

2018ban azt hittem, hogy a Fidesz biztosan gyoz, de annak nem adtam sokat hogy 2/3-dal.

Aztan. 2022ben viszont fontos lenne a Fidesz 2/3, mert a lipcsyk nagyon elkanaszodtak mar gyurcsanyit se szegyellik
Válasz erre 

ulpius66 2020.03.07. 11:03:30

@felucca02: "Kellene már végre egy szürke technokrata."

Tényleg kéne mán egy jó kis technokrata!

Pl. itt vannak mindjárt a kis ballibsi technokraták úgymint a D-209 a futóbolond vagy a libatolvaj!

Azok voltak "a régi szép idők" amikor ezek a szürke technokraták kormányoztak!
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 11:03:43

@felucca02: persze ott van a homalyban az 50% szavazo mar 30 eve, csak meg sose szavaztak a lipcsykre

na majd most, idiota! Qrva jol allnak a lipcsyk, vegre kicsereltek az elhasznalt pofakat meg az idiota LopStop jelszavukat, ja nem.
Válasz erre 

Ekrü 2020.03.07. 11:03:49

@felucca02: Értem,tehát nálatok az a szó ,hogy "orrbefogva" amit ugye előszeretettel hangoztattatok a választások alatt ,az erkölcsös szó szinonímája...
"Nekem ő nem meghatározó, és gondolom, másnak sem. Vannak ott sokkal meghatározóbb emberek. "-Ehhez képest a valóság az,hogy a fővárosi cégekhez az ő emberei kerültek be, a fővárosi közgyűlésbe az ő pártja lett rövid időn belül többségbe és gyakorlatilag ő diktál.Nagyon hülyének kell ahhoz lenni,hogy valaki ezt ne vegye észre.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 11:10:24

@Ekrü: Nem hulyek a segelyes prolijaink, csak aljasok. Mindenkinek kotelessege hogy megvedje a hazat a patkanyforradalomtol!
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 13:26:44

@Nzoltan: “40 éve kb. 5 ezer volt a fizetés”. Erről van szó. Ha most elhezdest havi 10 000 félretenni öregkorodra, ugyan nem tudod kiszámolni, hogy mennyi pénzed lesz negyven év múlva, mert a kamat változhat, de tegyük fel, összejön tíz milla. De, ha miden hónapban egyre többet fizetsz be, akkor sem tudod, hogy ami összejön, az 40 év múlva mire, meddig lesz elég. Nézzük ma. Pl. 65 éves vagy, van 10 millád, bekapsz két csípőprotkó műtétet, mondjuk magánba, máris csak 7 millád van. (és erre terelik az embereket). Hogy ezt fizesse egy magán biztosító, ahhoz sokat kell befizetni is. Más, ellátásra szorulsz. A 10 milláért kapsz egy szobahasználatot egy nyugdíjas házban, a nyugdíjad viszont nem elég a havi ellátásra. Ezért kellene rendes eü. és szociális háló. A jövő meg nem épül magától, legfeljebb alakul, attól függően hogyan alakítják.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 13:44:43

@FILTOL: “ugyanugy 15 evnyi sporolassal lehetett lakashoz jutni.“ Nem sokat értettél meg abból, amit írtam. Nem erről volt szó, hanem a gondoskodj a saját öregkorodról című futamról. Nem írom le újra, Nzoltánnak már leírtam: élhetetlen 2020.03.07. 13:26:44 .
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 13:53:01

@midnight coder: “87-ben én kemény 2000 forintos fizuval kezdtem, aminek a fele kapásból elment albérletre.”. Most akkor neked is. Nem erről beszéltem, hanem arról, hogy a legtöbb ember nem tud olyan vagyont felhalmozni, amiből majd 40 év múlva biztonságos öregkora lesz. (De gyűjtsenek 40 évig nyugdíjas korukra, aztán nézzék meg, mire lesz elég). Nzoltánnak már leírtam: élhetetlen 2020.03.07. 13:26:44 .
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 13:55:50

@élhetetlen: kit erdekel a legtobb ember?

az emberek 2/3-a az usaban se mehet nyugdijba, dolgozik amig meghal

ehhez kepest mindenki elhizott, ott is meg majdnem annyira nalunk is

hulyesegre nincs orvossag, es annal jobb a gazdagoknak
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.07. 13:57:58

@élhetetlen: igen, leirtad, mar 3x. és?
ki vesz ma nullarol lakast?
szerinted mindenki uresseggu?
magyarorszagon a lakasallomany 70%ban magantulajdonban van.
ez joval magasabb arany mint az usaban, nemeto.ban, vagy ausztriaban. az eletben normalis ember nem ugy vesz lakast, hogy sporolni kezd. hanem van munkaja, van minimalis hattere, orokolt, tanult, torekszik, felmeri a lehetosegeit, kivalasztja hol TUD lakast venni. majd 15 ev alatt kifizeti a hitelét, ha kellett felvenni. igy max 45 eves korara sajat lakása, háza van.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.07. 13:59:51

@élhetetlen: legtöbb ember nem tud olyan vagyont felhalmozni, amiből majd 40 év múlva biztonságos öregkora lesz."
hat az ozdi ciganysoron biztos.
en ma azt lattam, hogy mindenki millas autoval jott az aldiba vasarolni.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 14:34:40

@FILTOL: Fogd már fel, hogy csak arról beszéltem, hogy nem tudod megmondani, hogy 40 év múlva mennyi pénzed kellene, hogy legyen ahhoz, hogy biztonságba élj még mondjuk 15 évet. Nem olyan bonyolult ez, és ennek semmi köze ahhoz, hogy ma hány millás autóval jársz, sem a lakásvásárláshoz, amin rugózol. Az csak egy példa volt arra, hogy változik a pénz vásárló ereje. De értem, neked addigra lesz min. három lakásod, pár kiló aranyad, és az az arany is kimegy a divatból, még ott lesz 10 értékes festmény, lesz mit eladogatni, hogy gondtalanul élj.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.07. 15:00:57

@élhetetlen: Hazudsz jóember. Nézzük sorjában, rövid lesz:

2020.03.06. 21:33:47-kor ezt írtad Sir_Galahadnak:

"A Vagy igazad lesz, vagy nem. Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak, mert csak kapnak"

Erre én Neked 2020.03.06. 23:31:07-kor:

"Még hogy a fiatalok a fityisz mellett állnak? Miről álmodsz te? Vagy ez mondták neked az eligazításon,? Mert akkor jól van. "

Erre Te nekem 2020.03.06. 23:49:33-kor:

"Nem én írtam, hanem Sir Galahad. Én csak azt írtam, hogy lehet, és azt, hogy miért lehet. Itt nincs túl sok komment, akár át is nézheted, engem meg hagyhatsz az eligazítással. Először tanulj meg gondolkodni, és értően olvasni, utána karattyolj. "

Fentiekből én azt látom, hogy hazudsz és sértegetsz. A "lehet" szó nem volt benne a kommentedbem. Az internet nem felejt. Be is fejeztem.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 15:31:45

@vajdasagi: ja, hazudsz, korrekt az ember

MEDIÁN KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÓ 2020. MÁRCIUS 3-ÁN A KÖVETKEZŐKET KUTATTA KI!

Komolyan erősödik a Fidesz!

A 18-30 éves korosztályban a pártok támogatottsága:
Fidesz ---------- 34%
Momentum -- 11%
JOBBIK -------- 8%

A többiek futottak még...... azaz 5% alattiak!"

errol ennyit
Válasz erre 

megamedve 2020.03.07. 16:43:20

@midnight coder:
És?
Miről zagyválsz itt?
Hol van itt szó gyurcsányról, vagy bármelyik másik szarpöcsűről?
Itt most a főgeci van porondon.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 16:53:10

@vajdasagi: Próbáljuk meg újra, hátha megérted! Sir Galahad szövege ez volt: “megérnek mentálisan és többségük konzervatív lesz. Amúgy meg: magyarnemzet.hu/belfold/a-fiatalok-koreben-a-fidesz-a-nyero-7856192/.“ Az első mondatra volt a válasz, hogy “Vagy igazad lesz, vagy nem“. Aztán elfogadva a linkelt statisztikát, mert nekem nincs saját felmérésem, válaszoltam: “Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak, mert csak kapnak". A “lehet” már csak ott jött be, hogy neked próbáltam megmagyarázni, hogy lehet igaz a statisztika, és ha az, akkor mi indokolja. De ez nem jelenti azt, hogy én mondtam, hogy a fiatalok a Fidesz mellett állnak, tehát indokolatlan volt az “eligazítással” jönnöd. Bonyolult, ugye?
Sir kommentje 5 sor sem volt, a válaszom 7. Ez nem túl hosszú. Ha azt mondom, hogy ezt sem tudtad összerakni, az nem sértés, hanem csak megállapítás. És nem hazudtam, de az, hogy hazugnak nevezel, az már sértés. Ha így, hogy hosszan leírtam sem érted még, arról én már nem tehetek.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 16:55:21

@felucca02: Kösz!
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.07. 18:31:08

@conchita wurst: Hozzád nem szóltam, mert te nem vagy erre érdemes. De ha már beledumálsz, akkor most válaszolok neked: amit te idemásoltál, abban 34% van. Az ugye elég gyengécske, de valós szám lehet: tényleg van ennyi ember, akit megvezettek ezek a gazfickók. De ez nem a fiatalokról szól, hanem a lakosságról. Ezt kéne felfognod.

Élhetetlennel mi arról vitázunk, hogy a fiatalok támogatják-e a fityiszt, vagy éppen az idősek. Vagyis a te számaidnak ehhez semmi közük. De neked ez úgyis mindegy. Eleve ha valaki ilyen nicket választ, mint te, az már azt mutatja, hogy valami baj van vele.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.07. 18:52:11

@élhetetlen: Próbálhatod újra, írhatod amilyen hosszan csak akarod. Meg jöhetsz nekem akármilyen szövegértéssel. Amit te leírtál, az pontosan az, hogy “Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak, mert csak kapnak". Ebbe csak utólag magyarázod bele azt, hogy "ha elfogadjuk.."

Nem azt írtad, hogy "elfogadva a fenti statisztikát, azt megpróbálom megmagyarázni". Hanem kijelentő módban leírtad, hogy a fiatalokmellettük állnak. Én meg azt állítom, hogy EZ NEM IGAZ.

Sir Galahad ugyan idemásolta a mélyre süllyedt, prostituálódott Magyar Nemzet propagandacikkének a címét, de ha elolvasod azt a cikket, abból épp a címmel fordított tényt lehet kiolvasni. Idézem:

"Ami a számokat illeti, a fiataloknál 34 százalék támogatja a Fideszt, többi korcsoportnál ez a szám mind negyven fölé esik."

Tehát pont hogy nem a fiatalok támogatják a fityiszt. A Te mondatod kijelentő módban pont hogy hazugság. És pont hogy a fityisz malmára hajtja a vizet. Most csak utólag csűröd-csavarod.

Egész más oldalról pedig, ha valaki később "mentálisan megérik és konzervatív lesz", akkor az nem Fidesz és NER hívő lesz, mert ezek nem konzervatívok. Nem fiatalok, nem demokraták, nem konzervatívok és nem is keresztények. Olyanoknak szeretik hazudni magukat, de NEM AZOK.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.03.07. 19:02:52

@vajdasagi: Az a 34% leforditva valasztasra 2/3 Moricka
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 19:40:08

@vajdasagi: Erről beszélek. “Amit te leírtál, az pontosan az, hogy “Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak, mert csak kapnak".”. De nem vagy képes felfogni, hogy mire írtam, és nem vagy képes felfogni, hogy ez nem a saját kijelentésem, csak egy statisztikai adat elfogadása. Én ebbe nem magyaráztam bele semmit, nem csűrök, csavarok, csak ezt a szitut próbáltam neked megmagyarázni, eredménytelenül. Hogyan magyarázzam el, hogy, ha a statisztika szerint a fiatalok is a fityiszt támogatják, az nem jelenti azt, hogy csak a fiatalok támogatják. Egészen egyszerű mondatokat sem vagy képes megérteni. És ne gyere azzal , hogy a “csak” nem volt a kommentemben. És, “ha valaki később "mentálisan megérik és konzervatív lesz", akkor az nem Fidesz és NER hívő lesz”. Ki ne találd már, hogy én ezt is mondtam, hogy NER hívő lesz. Annyira zaza vagy, hogy jobb lett volna, ha tényleg befejezted volna. Ennyi logikátlansághoz épeszű embernek már nincs türelme, azaz nekem sincs.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.07. 21:45:12

@conchita wurst: Az a 34% az kevesebb, mint az öregek között mért 40%. Tehát a fiatalok között NEM népszerű. És hogy mit ér ez a 34%, azt mondjuk utoljára épp Dunaújvárosban láttuk. Előtte Budapesten is. De veled nem szeretnék beszélgetni. Annak nincs értelme. Bye.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.07. 21:48:54

@élhetetlen: Hülye vagy. A fiatalok NEM a fideszt támogatják. Pont arról szól a cikk. Ehhez képest te a fidesz számára sokkal előnyösebb mondatokat mondasz. Olyat, hogy "HA az adatok szerint is, akkor..." Ez KÁROS, mert TÉVES. Megvezetett téged a Sir Galahad.

De hiába beszélgetünk, mert tökfejű vagy és nem vagy képes önkritikára. Bye.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.07. 22:20:36

@vajdasagi: Már egészen szórakoztató vagy. “Hülye vagy… tökfejű vagy”. Ezek igazán logikus, megalapozott érvek, de csak szerinted. “Megvezetett téged a Sir Galahad”. Csak egy statisztikát linkelt. Te linkeltél ellenkező értelműt? Vezess már meg te is kérlek, mert én olyan megvezethető vagyok! És nekem kéne önkritikát gyakorolnom, azért mert te egyszerűen nem vagy képes értelmes mondatokat megérteni? Ne viccelj már! Szerintem ne égesd magad tovább!.
Válasz erre 

Szíriuszi Zsidó Gyíkember 2020.03.07. 22:38:21

@Ekrü: Ennél ez kicsit összetettebb kérdés. Elhangzott konkrétan olyan fenyegetés kampányigéretben, hogy bármelyik magyarországi párt kormányváltás után azonnal megszüntetné a csokot? Ha nem, akkor nem feltétlenül kell a szavazatommal kormányon tartanom a fütyeszt, hogy az érdekeim fennmaradjanak. Ééérted, nem vették meg a narancssárgák a szavazatomat a csokkal. Miért ne venném igénybe a törvényes kedvezményeket, lehetőségeket? De attól még nem fogok hálából rájuk szavazni.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.08. 08:18:18

@élhetetlen: Arra kértél, hogy linkeljek "ellenkező értelmű statisztikát". Mi sem könnyebb ennél: pontosan ugyanazt, amit Sir Galahad is linkelt.

magyarnemzet.hu/belfold/a-fiatalok-koreben-a-fidesz-a-nyero-7856192/

Ha nem a prostitualizálódott magyar nemzet által adott félrevezető szalagcímet olvasod csak el, hanem megnézed a táblázatot, az pontosan azt mutatja, hogy a fiatalok körében kisebb a fityisz támogatottsága, mint az idősek körében. A fiatalok körében csak 34%, az öregek között meg 44%. Ebből jön ki a teljes népességben mért 40%.

Én többségében fiatalokkal dolgozom (22-35 év) és látom amit látok. Megvetik a fideszt. Ezen a szexi fiatal államtitkárhelyettes csaj sem segít. Sőt: úgy látom, az is egy öngól. Bye.
Válasz erre 

élhetetlen 2020.03.08. 17:22:41

@vajdasagi: Te tényleg elmeroggyant vagy. “a fiatalok körében kisebb a fityisz támogatottsága, mint az idősek körében”. És? Ki beszélt itt erről? Az, hogy a fiatalok “Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak”, azt jelenti, hogy többen támogatják a Fideszt, mint a DK-t, Jobbikot, MSZP-t, stb. (nem a fiatalabb és ödősebb fideszesek megoszlásáról beszéltünk). Te már nemcsak öngólt rugsz, hanem be is csúszol a labda után fofán a kapuba.
Válasz erre 

vajdasagi 2020.03.09. 17:43:38

@élhetetlen: Ha valaki mellett 34% áll, akkor nem igaz, hogy "Most a fiatalok a Fidesz mellett állnak". Az a fiatalok 1/3-a.

Ezzel én befejeztem. Nem szólok hozzád a továbbiakban.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:

Diákhang

A diákok és a fiatal generáció politikai és társadalmi felelősségvállalását ösztönző rendszerkritikus blog.

Keresés

Friss topikok

  • nemecsekerno_007: @röhögő: Mert nélküle nem lehet Fidesz 3/4. (2020.11.01. 11:52) Az utóbbi évek 5 legrosszabb pártelnöke
  • De nagyot tud lökni az úr az ajtón: látod Adrián. jössz itt a nagy de igazából semmitmondó kijelentésekkel, és nem tudom, h közben van... (2020.10.31. 09:45) Nincs értelme a folytatásnak
  • Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: matyimentes.blog.hu/2020/09/26/hogyan_takaritsuk_matyit (2020.09.27. 06:28) Koronavírus, mint szekértábor-ideológia
  • K. Ákos: @Momentum beelőzte a románokat magyargyűlőletben.: Téged, meg a hozzád hasonlókat kéne kirúgni az... (2020.09.14. 21:15) Az új generációt teszik tönkre a kádári nagyfőnökök

Címkék

Belpol (12) Rendszerkritika (9) Z-generáció (8) Címkefelhő

FACEBOOK

Tovább a Facebook-ra

Blogajánló

Rembrandt, whiskey, hullakamra - A csendestárs A Thália Színház télikerti bemutatóit mindig nagy izgalommal várom, többnyire a fekete humor a főszerep, ami igen közel áll hozzám. A nevetés mellett fontos élethelyzeteket ismerhetünk meg, így nem ritka a szatirikus felhang, akkor sem, ha közben tragédiába torkollik a végkifejlet. Az ilyesmi sokkal… smaragdanimesarkany.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2020 október (1)
  • 2020 szeptember (2)
  • 2020 augusztus (1)
  • 2020 július (1)
  • 2020 június (2)
  • 2020 május (1)
  • 2020 március (4)
  • 2020 február (4)
  • 2020 január (1)
  • 2019 december (2)
  • 2019 szeptember (5)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Ne hagyjuk, hogy a fejünk felett döntsenek
süti beállítások módosítása
Dashboard