Diákhang

  • Rendszerkritika
  • Z-generáció
  • Belpol
Tényleg temetni kell a centrumpolitikát?

Tényleg temetni kell a centrumpolitikát?

Több okból sem tűnik időszerűnek a magyar politikai centrummal foglalkozni: egyrészt a Sétáló Budapest kampánya értelemszerűen az önkormányzati választások után véget ért, másrészt Puzsér Róbert, a centrumot megtestesítő karakter közölte, hogy visszatér a kulturális közegbe a politikaiból, harmadrészt pedig érdemes sokadjára is felidézni, hogy a májusi EP-választáson a szavazók 60%-a döntött úgy, hogy a Fidesz-KDNP és a DK valamelyike mellett teszi le a voksát.

Ilyen előzmények után jogos kimondani, hogy az elképzelt centrum ideája Magyarországon Makó és Jeruzsálem esetét juttathatja az ember eszébe, ugyanakkor a Balra át oldalán megjelent cikk Weiler Vilmostól mégis kiváló vitaindító, márpedig ha valós politikai-társadalmi cél, hogy a politikusok ne a szekértáborokba tömörült, botrányt és szappanoperát váró tömegek alapján alakítsák politikájukat, ez esetben akkor is fontos "témában tartani" a centrumot, ha az napjainkban nem foglalkoztat számottevő réteget.

cikk1.jpg

Bár a szerző kritikát fogalmaz meg a szerinte semmit nem képviselő centrummal kapcsolatban, de mégis üdítő látni egy baloldali értelmiségitől, hogy a politikai közösségének tagjaival ellentétben nem vádolja Puzsért fogyatékossággal, nem degradálja a szorongásos betegsége miatt, nem rója fel az ordítozását, ergo nem személyeskedni akar, hanem értelmezi is, amit mond. Ezen értelmezés végén pedig ugyanannyi joga van elküldeni a francba, mint egyetérteni vele, a gond inkább az, hogy neves és diplomás emberek tucatja zárja le úgy a centrumról folyó diskurzust, hogy "Puzsér egy őrült, nem kell vele foglalkozni".

A magyar centrum olyan, amilyen: "kicsit sárga, kicsit savanyú, de legalább a miénk". A szerző megemlíti, hogy a szekértáborok közös elutasításán kívül semmi közös nincs ebben az ideológiailag, világnézetileg teljesen eltérő csoportosulásban. Ha ez így van, az valóban gond, de kezdjük ott, egyáltalán milyen éleslátásra vall, hogy vannak még emberek, akik a gátlástalanul undorító magyarországi belpolitika láttán még cselekedni akarnak és elutasítják a két oldal képviselte polgárháború-mentalitást és "mi kutyánk kölyke"-elvet. Lehet kritizálni a centrumot és beszélni arról, mennyire volt jó ötlet, hogy mindössze egyetlen témára építettek arcot és narratívát a centrumpolitizálásnak, de ugyanakkor dicséret illeti a középen álló civileket, akik megtették és észrevették azt, amire a társadalom túlnyomó többsége nem volt képes. Ha az arány fordított lenne, garantált, hogy egy vitáktól hangos, de jobb országban élnénk.

A Sétáló Budapest sok esetben precedenst teremtett, de messze nem volt hibátlan, az establishment elutasítása mindenesetre egy jó kiindulópont. Egy kiváló zöld és baloldali programmal álltak elő, értékes kampánybeszélgetésekkel, transzparens költségvetéssel. Amíg országgyűlési képviselők hónapos késéssel adják le hibásan a vagyonnyilatkozataikat, addig Puzsérék forintra pontosan elszámoltak mindennel. 100 000 Ft feletti támogatást nem fogadtak el.

cikk2_1.jpg

Ez csak néhány példa a precedensekre. Ez a hozzáállás, ennek a mentalitásnak a mainstream-be kerülése már teremthet identitást és olyan gondolatvilágot, amivel a balos, a jobbos és a liberális is egyet tud érteni. 

A szerző szerint "egyre inkább az az ember érzése, hogy itt valójában a két politikai szekta elutasításán kívül nincs semmi". Weiler csalódott a Puzsér általi centrum termelte értelmiségben, de kár azt gondolni, hogy a középen állás egyedüli és megkérdőjelezhetetlen iránya a puzséri irány. Ők letettek egy kiváló alapot, megmutatták rengeteg embernek, hogy így is lehet, példát adtak, illetve a lehetőséget, hogy az elkövetkezendő években feltűnjenek olyan alulról szerveződő mozgalmak és körök, amik a generációs különbségekből is kifolyólag képesek leszámolni elődeik korrumpált világával. Nem kell visszafordíthatatlanul Puzsérral azonosítani a centrumot.

A hiba, amit a szerző az én értelmezésemben elkövet, az az elhamarkodott ítélkezés. Úgy gondolom, Puzsér zöld víziójában együtt dolgozó, különböző világnézetű emberek választ adtak rá, tudnak-e együtt dolgozni, ha van egy közös ügy, amiben egyetértenek. Pontosan erről van szó: közös ügyeket és célokat kell találni.

cikk3.jpg

A centrum irányának egy év alatt alapot adtak, miközben egy jókorát bemutattak a mainstream politikának, kár lenne ezt temetni.

Képek: Mérce, Azonnali, Magyar Hang

Fazekas Adrián

DIÁKHANG - mi ez?

A Diákhang célja, hogy párbeszédet és új politikai mentalitást kezdeményezzen annak érdekében, hogy folyamatos háborúskodás helyett konstruktív ötletek irányítsák a közvéleményt, düh helyett megfontolás jellemezze a társadalom döntéseit és nem utolsó sorban a fiatalok gondolkodó, magukért kiállni képes generációt képezzenek. Nem lesz könnyű.

E-mail: diakhangblog(kukac)gmail(pont)com

69 komment Rendszerkritika Tovább
Tényleg temetni kell a centrumpolitikát? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
69 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Koronavírus, mint szekértábor-ideológia Koronavírus, mint szekértábor-ideológia
  • Nincs értelme a folytatásnak Nincs értelme a folytatásnak
  • Rácz Zsófia nem hajlandó szembenézni a valósággal Rácz Zsófia nem hajlandó szembenézni a valósággal
  • Lovasi igazsága Lovasi igazsága
  • Lehetetlenország Lehetetlenország

A bejegyzés trackback címe:

https://diakhang.blog.hu/api/trackback/id/tr2615362990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dare 2019.12.25. 01:41:22

Temetni nem, de egy jó pár évre úgy tűnik jegelni kéne (legalább vagy 10), mert nincs semmi kereslet rá jelenleg.
Később lehet, de most tényleg semmi értelme foglalkozni vele.
Gyűlöletpercek, órák, napok, hónapok vannak, és addig nem kell ezt erőltetni, ameddig még bírják sokan tüdővel az anyázást.
Az Lmp volt egy olyan párt sokáig a palettán, amelyik hordozta magában a lehetőségeket, de a Fidesz ezzel a komcsi tempóval lehetetlen helyzetbe kényszerítette, és már akik jelenleg alkotják a pártot, azoknak fogalmuk sincs arról, hogyan is kellene nekük képviselniük ezt az értékrendet.
Csak ilyen jobbra át meg balra át hülyeségekre futja tőlük jelenleg, ez pedig nagyon messze került az eredetileg liberális, balközép, közösségelvű konzervatív zöldpárt elképzelésüktől, ami azt is jól mutatja, hogy fogalmuk sincs arról mit kéne jelenleg csinálniuk.
Mondjuk ha képviselnék az irányvonalukat, az talán nem lenne olyan rossz döntés a részükről, de jól látszik, hogy erre képtelenek lesznek, és minél inkább eltávolodnak önnön maguktól, annál hamarabb fejeződik be végre ez a lehetne más, de velünk biztosan nem lesz történet.
Puzsér sajnos szintén elég furcsán képviselné a centrumot, mert ez a jobbra is ütök, balra is ütök, előre is, hátra is, az nem igazán jó centrum politika.
Kicsit azért rugalmasabbnak kellene lenni benne, pont ez lenne a lényeg, hogy nem táplál az ember szélsőséges érzelmeket semmilyen irányba sem.
Na, ez nagyon keveseknek megy most jelenleg, ezért amíg nem lesznek elegen azok, akik tudják ezt hitelesen és jól képviselni, addig itt nem lesz centrum politika, tömegbázisa pedig pláne nem lesz neki.
De nem akarok ilyen kiábrándító lenni pont az ünnep örömére, ezért inkább csak sok sikert kívánnék, és persze végtelen sok türelmet. ;D
Válasz erre 

chrisred 2019.12.25. 07:43:24

A putyinista államrendben az ilyesminek nincs létjogosultsága. Ott csak olyan politikai erő működhet, amit a hatalom is engedélyezett. És ha egy politikai erő elfogadja egy másiknak az engedélyét, akkor már korrumpálta is magát, függőségi viszonyba került.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.25. 08:29:42

Nem lehet centrum a jó és a rossz között.

Főleg alkalmatlan az olyan centrum, mely aztán odaáll a liberálisokhoz a végén.

Puzsér dicséretes tevékenységet folytat a ballibák ütlegelésében, ez tegye a jövőben is. De ő is tudja, minden hitelét elvesztené,ha összefogna a ballibekkel.
Válasz erre 

Európai téridő 2019.12.25. 09:47:15

Tudatlanok vagytok még, diákócskák!
Válasz erre 

kemény keleti kommentelő 2019.12.25. 11:46:08

A fidesz vezérelvű egypártrendszere és az ellenzéki összefogás célja, a reménybeli többpártrendszer között mi a középen elhelyezkedő centrumpolitika ?
Orbán Viktor centrális pártrendszere ?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.12.25. 11:54:19

Budapest élhetőbbé tételéhez az isten pénze nem lenne elég, de azzal is csak azt érnénk el, hogy még többen költöznek oda, pedig így is elég torz a gazdaság térszerkezete. A régiókra kéne többet költeni mert lenne bennük gazdasági potenciál, a fővárosban meg olyan fejlesztéseket kellene végrehajtani amelyek kapcsolódnak a régiók fejlesztéséhez. Déli autópálya, M8-as autópálya... Mert például a torz szerkezet miatt van, hogy bedugul az M7-es.
De nézzétek meg mondjuk Ausztriát; mennyivel kisebb a különbség Bécs és a vidék közt.
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 12:09:58

@dare:

Már meg ne hrgudj, de fejtsd már ki mire gondoltál?

"...eredetileg liberális, balközép, közösségelvű konzervatív zöldpárt..."

Pont ez baj az ún. "centrumpártokkal" jelenleg. Hogy azt az alapvető igazságot nem értik, hogy nincs olyan hogy "centrum". Ugyanis a centrum már elméletben is egyetlen kiterjedés nélküli pontot jelöl, mely a gyakorlatban meghatározhatatlan.

Így lesz belőlük az általad leírt saláta. Se ilyen, se olyan, semmilyen. Ide-oda csapódnak, de valódi identitásuk nincs, vagy nem merik felvállalni.
Aztán persze szét is szóródnak, mindenki a "centrumtól" az általa preferált irányba.

Attól, hogy mindenkit kritizálunk, és senkivel nem értünk egyet, vagy ami még rosszabb egymásnak ellentmondó dolgokkal is egyetértünk széljárástól függően, az még nem tesz minket középponttá.

Meghatározó erővé a politikában így nem lehet válni.

Az LMP-vel kapcsoltban is az a bajom, hogy nem jut eszembe róluk semmi érdemleges, előremutató. Csak hogy ők aztán se jobbra, se balra (mondták egykor). Ebből még meg lehet élni kellően nagy gyűlöletfaktor esetén, de hosszútávú hatást kiváltani ez bizony marha kevés.
Válasz erre 

dare 2019.12.25. 12:36:39

@HaCS: Nem haragszok, ügyek mentén való politizálást jelent.
Mondj bármilyen ügyet, én mondok róla egy véleményt lehetőleg úgy, hogy nem gázolok bele térdig más emberek világértelmezéseibe, meggyőződésébe.
De néha csak annyi is elég, hogy a kritika ne legyen fröcsögés.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.12.25. 12:50:42

EZ CSAK AZT MUTATJA MEG, HOGYAN MŰKÖDNEK A KAPITALIZMUST ÉPÍTGETŐ MAFFIA-ÁLLAMOK MINDENHOL A VILÁGBAN !!! KAPZSISÁG, HARÁCSOLÁS, GYILKOSSÁGOK AZ EGYÉNI MEGGAZDAGODÁSOK ÉRDEKÉBEN !

"""A Család tökéletesen megmutatja, hogy sző át mindent a bűnözés Oroszországban""" index cikk.....

..... MAGYARORSZÁGON IS EGY AZ EGYBEN ÍGY ZAJLIK A TÁRSADALOM KIFOSZTÁSA !!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2019.12.25. 12:51:23

@kvadrillio: ...undorító....ubdorító....undorító !!!!!
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 12:59:46

@dare:

Arra akartam rávilágítani, hogy az általad leírt meghatározás már eredetileg a legelején is "jobbra át, balra át hülyeség volt".

Persze nevezheted ezt "ügyek mentén való politizálásnak" is, de végső soron mindkét megfogalmazás magában foglalja a gyökerek, identitás nélküli politizálást. Irányvonal meg így értelemszerűen nincs, hiszen ad hoc ügyek szerint alkotnak véleményt, melyben így nehéz felismerni a rendszerszerűséget.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.12.25. 13:25:45

egy igazi 21. századi, III. évezredi TÉLAPÓ !!!!! SOK ILYEN LESZ MAJDAN REMÉLEM !
A ROTHADT BANKOK ÚGYIS ANNYI PILÓTAJÁTÉKBAN-PIRAMISJÁTÉKBAN FOSZTOTTÁK KI AZ EMBERISÉGET, ITÉLTÉK NYOMORRA TÖBBSÉGÜKET, HOGY AZ ILYEN "JÓTETTEKET""" MEGÉRDEMLIK !!!!! :) REMÉLEM EGYRE TÖBB LESZ ILYEN !!!
Válasz erre 

kvadrillio 2019.12.25. 13:27:48

@kvadrillio: Egy fehér szakállú férfi kirabolt egy bankot, és Boldog karácsony! felkiáltással szétszórta a pénzt...

A BANKOK ANNYI PILÓTA-PIRAMISJÁTÉKBAN VETTEK RÉSZT ÉS FOASZTOTTÁK KI AZ EMBERISÉGET, HOGY EZT MEGÉRDEMELTÉK ! REMÉLEM EGYRE TÖBB LESZ ILYEN !!! :)
Válasz erre 

dare 2019.12.25. 13:28:23

@HaCS: Azt írtam, hordozta magában a lehetőséget, de csak abból állt ki a létezésük a parlamentbe jutásuk óta, hogy saját maguk szétzilálásával foglalatoskodtak.
A jobb-bal felosztás pedig csak arra jó, hogy sok ember identitása rendben legyen, és úgy tudjon véleményt alkotni, hogy korlátok közé szorítja magát vele.
Ennek nem látom értelmét, és persze ez nem arról szól, hogy meghatározó politikai erő legyen, inkább arról, hogy az identitással túlfűtött egyéneknek legyen néha egy kézifék.
Viszont a mi közéletünkben nincs értelme ezzel foglalkozni, mert mind a két oldal fullba tolja a hülyeséget, így nem lehet, vagyis nincs értelme a közép hangját hallatni.
Válasz erre 

ArriMédesz 2019.12.25. 13:28:59

@HaCS:

pedig egyelőre ez lenne a kívánatos, csak így nehéz népszerűvé válni, nehéz megküzdeni a harsány "balos" ill. "jobbos" erőkkel.
szóval kívánatos lenne, de aligha lesz a jelen környezetben sikeres.
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 15:28:35

@dare: @ArriMédesz:

Nem jobb-bal felosztásról beszélek, hanem elvekről, értékekről, szilárd alapokról, amikre építkezni lehet. Illetve ezek hiányáról. Nem lehetsz egyik ügyben egyenlőségpárti, meg szolidáris, a másikban meg a szabad piac híve. Stb...
Vagyis lehetsz, csak ez lesz az eredménye. Hitelvesztés, széthúzás, ügyenkénti gyakorisággal klikkesedés, végül szakadás.
Ha nincsenek sziklaszilárd alapoķ, amik egyértelműen eldöntik a fajsúlyos vitás kérdéseket, akkor bármlyen döntés születik, mindig lesznek (nagy számban), akik igazságtalannak érzik.

A példa közismert.
Válasz erre 

dare 2019.12.25. 16:22:26

@HaCS: Pont erről beszélek, a sziklaszilárd alapokról.
Nincsenek árnyalatok, csak vagy egyenlőségpárti, vagy szabad piac hívő...stb.
Tehát az alapok szilárdak, mindegy hogy közben változik a világ, nem tudnak csak végletekben gondolkodni sokan.
Szabad piac vagy államosított?
Ezek lennének az alapok.
Legyen mindenki egyenlő, vagy maradjon meg a hierarchia?
Ilyen talajra aki akar építkezni a mai világban, azoknak sok sikert kívánok.
Jól értem mit akarsz mondani az elvekről meg az értékekről, de ha nincsenek elvek és értékek se a jobb, se a baloldalon, akkor milyen könnyű kijelenteni egy olyat, hogy saláta, meg nincsenek alapok.
Mihez képest?
A liberálisok erős alappal rendelkeztek, és annyit ért az ő alapjuk is, ameddig nem változott egy kicsit a világ ( meg amíg nem kacérkodtak a baloldallal).

A példák amiket láttunk valóban közismertek, és csodálkozom azon, hogy még mindig ezekre az alapokra építkeznének sokan. :/
Válasz erre 

chrisred 2019.12.25. 17:23:44

@nemecsekerno_007: Budapest élhetővé tételéhez bőven elég lenne az az 1914-ig tartó belpolitikai szemlélet, ami hagyta, hogy a városlakói gondoskodjanak saját magukról. Azóta az összes rezsim a fővárosiak szellemi tőkéjének és gazdasági erejének kizsákmányolásával működött, de a budapestiek érdekeivel szemben.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.12.25. 17:57:07

@chrisred: Tipikus elitista, egoista szemlélet, persze szelektív, mert ugye emlékszel a külföldön dolgozók vs. hazai nyugdíjasaik vitánkra. Ott előtört belőled a szolidáris polgár olyanokkal szemben akik egy kiskaput használnak, de az elmaradott vidéket símán használnád munkaerőbázisnak, meg üdülőterületnek. Ez elég nehezen védhető álláspont mert egy erősebb vidékkel a főváros is jobb hely lehetne. Te egy win-lose szituációt preferálsz a win-win-nel szemben és az osztrák példát teljesen figyelmen kívül hagyod...
Válasz erre 

is 2019.12.25. 18:33:44

Az, hogy nem utalatbol, gyuloletbol stb. targyaljuk a kozugyeket, az nem 'centrum', az gyerekszoba, kulturaltsag, civilizacio, polgarosodas. Rendes civilizalt orszagokban van bal, jobb, zold, konzervativ stb. es (majdnem) mindegyik utalatmentesen politizal. Ugyhogy kernenk valami mas definiciot.

Az ugyek menten politizalas mint definicio is fabol vaskarika. Ugyek nelkul nincs politika,;a politika definicioja szerint az ugyek felmerulesetol az azok megoldasara hozott dontesig tarto szakasz. Jo esetben, mert ha szar a rendszer, es szar dontesket hoz, akkor persze a dontes vegrehajtasa is politikaba fullad.
Válasz erre 

chrisred 2019.12.25. 18:59:03

@nemecsekerno_007: Pont fordítva. Elitista és egoista volt a dzsentrivilág a Horthy korszakban, a Kádár korszak fényes szelek nemzedékének káderpokitikája, és most ahogy a rendszerváltás után a tömegpártok (MSZP, Fidesz) a vidéki tömegekre támaszkodva taposták le a városi polgárságot.
Válasz erre 

chrisred 2019.12.25. 19:18:42

@nemecsekerno_007: A nyugdíjas vitában a kuláklistázáshoz hasonló megoldásodat tartottam elfogadhatatlannak. Aki a jelenlegi helyzetben win-win situationt emleget, erősen elrugaszkodik a tényektől,
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.12.25. 19:24:56

@chrisred: Panelekben gondolkodsz, a kuláklistázás összevetése a szankciózással egy gusztustalan összemosás...
Válasz erre 

chrisred 2019.12.25. 19:32:51

@nemecsekerno_007: Az analógia alapja a kollektív bűnösség elvének alkalmazása.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.12.25. 19:57:20

"""NU, ERRE ÉN VASTAGON SZAROK !
Dermesztő nyugdíjdöntést hozott a kormány - mi a célja vele?""" MAPIHUUUU...

AKKOR...UGYE ÖSSZE KÖLL TROMBITÁLNI AZ ÖSSZES NYÖGDÍJASKLUBOT, OCCT IRÁNY AZ UCCA TÜNTETNI, MER A 2,7 %.OS SZEMFÉNYVESZTŐ EMELÉSBŐL A NYÖGDÍJASOK CSAK AZT A FAR-HÁTAT TUGGYÁK MEGVENNI, AMIT 15 ÉVVEL EZELŐTT ! MÍG A KURMÁNY EZ ALATT ÖSSZEHARÁCSOLTA MAGÁT A HAVERJAIVAL EGYÜTT ! MINDEN NYÖGDÍJAS VEGYEN EBBŐL A 2,7 %-BÓL AK-47-EST OCCT ÍÍÍRCCSA KI EZT A ROTHADT NYUGDÍJASÖLŐ KORMÁNYT AZ ÖSSZES HAVERJÁVAL EGYÜTT ! SOKKAL-OKKAL TISZTÁBB LESZ A VILÁG NÉLKÜLÜK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NEMIS SZÓLVA ARRÓL, HOGY 10 ÉV ALATT MILLIÓ NYÖGDÍJAS DÖGLÖTT MEG A KORMÁNY MIATT INFLUENZAJÁRVÁNYBAN ÉS ORVOSI ELLÁTATLANSÁG MIATT !!!

ROTHADT NÉPÍÍÍRTÓ KORMÁNY EZ !

MOST KURVÁRA MÉRGES VAGYOK.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.12.25. 20:01:56

A KURVAANNYAPICSÁJÁN ÉLŐSKÖDJÖN ORBÁN NE A NYÖGDÍJASOKON !
ÉS EZ A HÜJJJE KIHÚZZA MAGÁS ÉS CINIKUSAN RÖHÖGCSÉL JOBBRA.-BALRA MIKÖZBEN MEGDÖGLESZTI A NÉPET !
BASSZA MÁR VALAKI EGY BASEBALL ÜTŐVEL FEJBE !!!
VAGY DUGJA MÁÁÁ BE MAGÁT A SIRATÓFAL RÉSÉBE !!!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.12.25. 20:30:55

@chrisred: Kollektív bűnösség, jajj. Hagyjuk ez már hiszti
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.25. 20:51:06

A poster saját hibája, hogy a centrum politikát Puzsérral azonosítja, pedig nem Puzsér találta fel, nem csak ő bukott bele, sőt, Puzsér talán a legjelentéktelenebb képviselője.

A centrum párti politika meg alapból nem volna lehetetlen, két hibát követtek el:

1) ez szerepel a postban: mindkét oldaltól elhatárolódni üres, és nem politikai program
2) a két oldaltól azonos távolságot tartani idiótaság.

Az szalonképes, hogy valaki azt mondja, hogy ő nincs annyira baloldalon, mint az MSZP és DK (bár a DK annyira nincs baloldalon). De az nem szalonképes, hogy az MSZP és DK-t azonos szintű bűnözőnek tekinti, mint a Fideszt (KDNP-t) és Orbánt. Nem. Értelmes ember nem foglalhat máshogy állást, mint, hogy Orbán nácizmusától kurvára sokkal messzebb áll, mint az MSZP-től vagy DK-tól. Az összes centrista kezdeményezés ebbe bukott bele az Együttől az LMP-n át, és legutóbb Puzsér is.

Fel kéne már fogni, hogy az emberek ezt a politikát már kurva sokszor elküldték a picsába!
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.25. 21:10:53

@nemecsekerno_007: amikor a náci hisztizik kollektív bűnösség miatt. röhejes elmebeteg vagy.
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 21:11:46

@dare:

Akkor is tartom az álláspontom, hogy (saját) elvek, alapok mentén érdemes élni az életet.
Politizálni meg főleg úgy érdemes.

Leírod nekem itt a liberálisokat, akik pont akkor lettek hiteltelenek a sajátjaiknak, mikor összeálltak a baloldallal. A baloldalra (ha nevezhetjük ennek egyáltalán az egykori MSZP-t) ugyanez igaz visszafelé.
Mondd te mire következtetsz a saját szavaidból?

Amúgy meg elmagyarázom röviden. Szerinted ha egyszer szolidáris vagy, egyszer nem, mit fog szerinted az a szavazó gondolni aki mindkétszer veszít az ügyön? Mert pont úgy adta, hogy vele nem sikerült együttérezni. És aki 3-ból 2 szer veszít? De aki csak 5-ből 1-szer veszít szerinted emlékszik majd a másik 4-re? Szerinted nem lesz minden siker mások érdeme, és minden kudarc a "centrum" hibája? Hiszen ők dönthettek volna helyesen...

És ez csak a választói oldal. Azt el sem tudom képzelni mit művel a többi határozottabb párt a széthúzó, folyton vitatkozó párttagokkal. A folytonos csábításnak nem fog mindenki ellenállni. Főleg ha (közös alapok híján) sokszor döntenek az ő véleménye ellen.
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.25. 21:16:53

@HaCS: sok centrista párt van Európában. hülyeség, hogy ilyen nem lehet. de Magyarországon eddig csak idióta kezdeményezések voltak, két hibával:

1) ez szerepel a postban: mindkét oldaltól elhatárolódni üres, és nem politikai program
2) a két oldaltól azonos távolságot tartani idiótaság.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.25. 21:28:03

@MAXVAL bircaman közíró: Eddig minden olyan párt bukott, amelyik nem akart összefogni az ellenzékkel. Fidióta elmebeteg vagy, mint a többi!
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 21:51:29

@Brendel Mátyás:

Igazad van, de ugyanezt próbálom elmagyarázni én is. Az európai értelemben vett centrumpártoknak mind vannak programjaik, alapvető értékeik, amik alapján meghatározzák magukat.

Az egy teljesen más ķávéház.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.12.25. 21:54:02

@Brendel Mátyás: Kuss gyökér, kezelésre szorulsz csak még nem alakult ki a betegségtudatod, idővel ki fog. Mindenkinek jobb lesz.
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.25. 21:59:29

@HaCS: ez igaz
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.25. 22:00:01

@nemecsekerno_007: Kuss gyökér, kezelésre szorulsz csak még nem alakult ki a betegségtudatod, idővel ki fog. Mindenkinek jobb lesz.
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.25. 22:00:31

@nemecsekerno_007: amikor a náci hisztizik kollektív bűnösség miatt. röhejes elmebeteg vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.25. 22:02:55

@nemecsekerno_007: Amikor érvekkel találkozol, akkor mindig lerobbant droidként viselkedsz, akiből csak a szar ömlik. Akárcsak Birka elvtársad. Mindketten elmebetegek vagytok, akárcsak a többi Fidióta náci.
Válasz erre 

dare 2019.12.25. 22:06:51

@HaCS: Nincs most se időm, se kedvem belefolyni ebbe a parttalan vitába.
Elbeszélünk egymás mellett, azt se tudom miről szeretnél meggyőzni, ezért inkább legyen az, hogy megértettem, meggyőztél az igazadról.
A saját szavaimat a végletekig ki kéne fejtenem, hogy megértsük végre egymást (úgy látszik), de tényleg nincs most nekem ehhez humorom.
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 22:23:46

@dare:

Arról akartalak csak meggyőzno, hogy egy pártnak kellenek legyenek konzisztens alapvető értékei. Tökmindegy, hogy bal, jobboldali, konzervatív, liberális, szocialista, vagy ezek tetszőleges konzisztens(!!!) keveréke, de valaminek lennie kell, ami közös alap, amiben mindenki egyetért, és amihez mindenki számonkérhetően tartja magát.
Valamint az, hogy mindenkit kritizálunk közös értékként legfeljebb a partvonalon elegendő.
Válasz erre 

dare 2019.12.25. 22:46:06

@HaCS: Oké.
És miért akarsz engem erről meggyőzni, amikor én leírtam azt, hogy a liberális, bal és jobb keveréke volt megnevezve az Lmp ideológiájának.
Ez lett volna az alapjuk.
Nem írtam egy árva szót sem arról, hogy ezt hogyan képviselték, annyit írtam csak, hogy ez volt az alapjuk.
Megint csak nem írtam egy árva szóval se olyat, hogy mindenkit kritizálni kell.
Miről szeretnél meggyőzni még?
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 23:27:33

@dare:

Na látod ebben nem értünk egyet. Az LMP-nek meglátásom szerint nem voltak meg a
konzisztens alapjai. Ezért is lehetett őket olyan könnyen szétzilálni. Nehogy azt hidd, hogy csak magától ment az a folyamat, ami a szakadáshoz vezetett. A szakadás előtt, ha jól rémlik pont az egyetlen (ti. se jobbra se balra) alapvetésük is megkérdőjeleződött. Vita alapja lett egy fajsúlyos ügyben. És a szilárd alapok híján........
Válasz erre 

HaCS 2019.12.25. 23:34:46

@dare: @HaCS:

Talán a Zőldpolitikai vonal volt az egyetlen, amiben meghatározhtták volna magukat, de az később került be a programba, nem is mindenki tartotta annyira fajsúlyosnak, és így nem is képviselték annyira markánsan, hogy építkezni lehessen rá.
Válasz erre 

dare 2019.12.25. 23:52:16

@HaCS: Ha én azt mondom, hogy képviselem a liberális és a nacionalista ideológiát, ezek lennének az alapjaim (nem csak ezek, még mielőtt ezen a vonalon indulunk tovább), akkor rám azért (gondolom én) szavaznának sokan, mert nekem ez lenne az ideológiám.
Ez volna az alapom.
Nem jól képviselném, vagy olyan emberek vennének körül, akik nem értik mi lenne pontosan ennek a lényege, de attól még nekem akkor is ez az alap ideológiám.
Tök mindegy tehát ilyen szempontból, hogy 100 ember, vagy 100 ezer képviselné ezt az ideológiát, nekem akkor is ez lenne a mérvadó.
Remélem így már kicsit érthetőbb, egy árva szóval nem említem az Lmp-t (ez most nem számít), szeretném ha kicsit elvonatkoztatnál végre ettől a párttól, mert nagyon félrevisz úgy látom.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 06:12:20

@math0:

Akkor minek vannak választások, ha aztán mindenki összefog?
Válasz erre 

chrisred 2019.12.26. 06:58:04

@MAXVAL bircaman közíró: A látszat kedvéért.
Válasz erre 

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.12.26. 09:39:31

@MAXVAL bircaman közíró: 1) ennek semmi köze a kérdéshez. 2) Te nem fogod fel a választ, mert több, mint 1 bites. 3) A Fidesz miért fog össze a KDNP-vel, te elmebeteg Fidióta?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 09:42:03

@Brendel Mátyás:

KDNP = Fidesz. A KDNP nem egy önálló párt.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 11:38:27

@MAXVAL bircaman közíró: @MAXVAL bircaman közíró: no, elismertél a Fidesz és a KDNP kapcsán egy olyan dolgot, ami sokkal gennyesebb, mint bármi, amit az ellenzékkel kapcsolatban képzelődsz.

Megint csak tátott szájjal futottál be a szarerdőbe, elmebeteg vagy, és csak azt demonstrálod, hogy a Fidióta nácik milyen kis elvtelen, pszichopata kis selejtek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 11:51:55

@math0:

"Elismertem" azt ami közismert? Mi ebben a gennyes?

A Fidesz joga 2 pártban létezni, mi ezzel a gond?
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 11:56:13

@MAXVAL bircaman közíró: az, hogy egy párt két pártként indul a választáson, az sokkal gennyesebb, mint az, hogy ténylegesen önállósággal, és különböző programokkal indulnak különféle pártok az ellenzékben.

Megint csak tátott szájjal futottál be a szarerdőbe, elmebeteg vagy, és csak azt demonstrálod, hogy a Fidióta nácik milyen kis elvtelen, pszichopata kis selejtek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 11:58:45

@math0:

Van kis különbség a programban. A KDNP többet szól a vallásról.

S ha 2 frakció lenne 1 pártban, min változtatna?

Ezzel a Fidesz csak veszít, nagyobbak akövetlemények a koalíciók felé.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 12:34:28

@MAXVAL bircaman közíró: a baj azt, pszichopata, hogy az ellenzéknél ezt viszont ekézed. elvtelen fasz vagy, mint a Fidióta nácik általában.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 12:36:57

@math0:

Mert az ellenzéknél mindenféle hiteltelen szövetségek állnak fel.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 12:41:15

@MAXVAL bircaman közíró: tehát nincs érved. az ugyanis, hogy utálod az ellenzéket, nem új, és nem érv.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 12:43:45

@math0:

Nem utélom az ellenzéket.

Érvemet leírtam, nem ismétlem meg. De te nyugodtan másold be ugyanazt még 20-szor.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 12:51:33

@MAXVAL bircaman közíró: az "érved" az volt, hogy ha a Fidesz és a KDNP gennyes módon összefog (mert ugye a KDNP egy Fidesz nélkül nem létező párt, és semmiben nem különbözik a Fidesztől, az ellenzék pártjai jóval markánsabban különböznek egymástól) az rendben van. ez NEM ÉRV, ez nem logikus. ez hülyeség. az ellenzék szerinted "hiteltelen"? ami nem jelent mást, mint, hogy utálod őket, te faszkalap, Fidióta elmebeteg selejt!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 12:53:55

@math0:

A Fidesz és a KDNP majdnem ugyanazt mondják.

Az ellenzéki pártok meg nem.

Érted már, fogyatékosom?
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 13:56:35

@MAXVAL bircaman közíró: pont ezért nagyobb átbaszás a Fidesznek és KDNP-nek külön pártnak lenni, érted már, te kis elmebeteg korcs?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 13:57:26

@MAXVAL bircaman közíró: te, aki elismered, hogy aspergeres vagy, ne fogyatékosozz, te kis fogyatékos!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.12.26. 14:51:07

@math0: Betegségtudat. Egyszer talán kialakul nálad.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.26. 16:53:38

@math0:

Buta troll vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 18:18:56

@nemecsekerno_007: Amikor érvekkel találkozol, akkor mindig lerobbant droidként viselkedsz, akiből csak a szar ömlik. Akárcsak Birka elvtársad. Mindketten elmebetegek vagytok, akárcsak a többi Fidióta náci.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 18:20:05

@nemecsekerno_007: Betegségtudat. Egyszer talán kialakul nálad. Tudod, röhej, amikor az olyan kis 4 elemis munkanélküli selejt, mint te betegezik engem, akinek mégiscsak Ph.D.-je van.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.26. 18:21:10

@MAXVAL bircaman közíró: No, szopás szerint megint csak eljutottunk addig a pontig, ahol te, a droid kiakadsz, és már csak a fos folyik ki a kis elmebeteg szádból.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.27. 08:48:45

@math0:

Magadból indulsz ki, pedofil munkanélküli.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.27. 11:43:11

@MAXVAL bircaman közíró: No, szopás szerint megint csak eljutottunk addig a pontig, ahol te, a droid kiakadsz, és már csak a fos folyik ki a kis elmebeteg szádból. A pedofil munkanélküli is te vagy. Mindenki tudja.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.27. 11:46:18

@math0:

Ezt még írd be 20-szor, ellenlező esetben gazdád azt fogja hinni, lazsálsz ma.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.27. 13:04:44

@MAXVAL bircaman közíró: Ezt még írd be 20-szor, ellenlező esetben gazdád azt fogja hinni, lazsálsz ma!

No, szopás szerint megint csak eljutottunk addig a pontig, ahol te, a droid kiakadsz, és már csak a fos folyik ki a kis elmebeteg szádból. A pedofil munkanélküli is te vagy. Mindenki tudja.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:

Diákhang

A diákok és a fiatal generáció politikai és társadalmi felelősségvállalását ösztönző rendszerkritikus blog.

Keresés

Friss topikok

  • nemecsekerno_007: @röhögő: Mert nélküle nem lehet Fidesz 3/4. (2020.11.01. 11:52) Az utóbbi évek 5 legrosszabb pártelnöke
  • De nagyot tud lökni az úr az ajtón: látod Adrián. jössz itt a nagy de igazából semmitmondó kijelentésekkel, és nem tudom, h közben van... (2020.10.31. 09:45) Nincs értelme a folytatásnak
  • Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: matyimentes.blog.hu/2020/09/26/hogyan_takaritsuk_matyit (2020.09.27. 06:28) Koronavírus, mint szekértábor-ideológia
  • K. Ákos: @Momentum beelőzte a románokat magyargyűlőletben.: Téged, meg a hozzád hasonlókat kéne kirúgni az... (2020.09.14. 21:15) Az új generációt teszik tönkre a kádári nagyfőnökök

Címkék

Belpol (12) Rendszerkritika (9) Z-generáció (8) Címkefelhő

FACEBOOK

Tovább a Facebook-ra

Blogajánló

Rembrandt, whiskey, hullakamra - A csendestárs A Thália Színház télikerti bemutatóit mindig nagy izgalommal várom, többnyire a fekete humor a főszerep, ami igen közel áll hozzám. A nevetés mellett fontos élethelyzeteket ismerhetünk meg, így nem ritka a szatirikus felhang, akkor sem, ha közben tragédiába torkollik a végkifejlet. Az ilyesmi sokkal… smaragdanimesarkany.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2020 október (1)
  • 2020 szeptember (2)
  • 2020 augusztus (1)
  • 2020 július (1)
  • 2020 június (2)
  • 2020 május (1)
  • 2020 március (4)
  • 2020 február (4)
  • 2020 január (1)
  • 2019 december (2)
  • 2019 szeptember (5)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Ne hagyjuk, hogy a fejünk felett döntsenek
süti beállítások módosítása
Dashboard