Diákhang

  • Rendszerkritika
  • Z-generáció
  • Belpol
Az ellenzék jobban teszi, ha tanul a győri vereségből

Az ellenzék jobban teszi, ha tanul a győri vereségből

Bár Győr egy nagyon speciális helyzetben volt Borkai botránya után, ami talán az elmúlt évtized legnagyobb port kavart politikai ügye volt Magyarországon, de a „bezzegváros” új polgármesterének, Dézsi Csaba Andrásnak a sikere, vagy inkább az ellenzék jelöltjének, Pollreisz Balázsnak a kudarca pár fontos, de keveset hangoztatott állításra azért felhívja a figyelmet az összefogás kapcsán.

A legfontosabb, hogy az ellenzék egy szolid, de határozott leckét kapott, hiszen amíg ők azt gondolták, a pártok közötti összefogás és megállapodás a munka oroszlánrészének az elvégzését jelenti, kiderült, hogy az csupán a nulladik lépés: el lehet hinni, hogy baromi nehéz feladni az évtizedek óta az önkormányzatban ülő és a közigazgatásban dolgozó embereknek, hogy nem övék a terep, de mégsem lehet feltett lábbal csettinteni egyet közvetlenül azután, hogy találtak egy konszenzusos, ismert, mosolygós jelöltet. Miért? Mert még ez sem elég.

kep4.jpg

Tegyük a mérleg egyik részére Márki-Zay Péter, Pikó András és Baranyi Krisztina valamelyikét, a másik részére pedig Pollreisz Balázst és ezzel azt hiszem, mindent el is mondtam. Nem lehet megtenni azt, hogy az úgynevezett tapasztalat és a régóta tartó káderség felülírja olyan emberek megjelenését az ellenzéki politikában, akik nemcsak gondolnak valamit a világról, de ezeket a gondolatokat és a számukra fontos ügyeket a szélesebb közvélemény részére el is tudják juttatni.

Az összefogás tehát nem ér véget a jelölt megtalálásánál, ami felveti az előválasztás lehetőségét is. Mivel láthatóvá vált, hogy nem a győri ellenzék a legerősebb kés a fiókban, az se okoz túlságosan nagy meglepetést senkinek, hogy a valóban szűkös időkeretben nem éltek az előválasztás intézményével, tekintve, hogy november közepéig tárgyalni sem tudtak igazán a témáról, december elején pedig már szavazni kellett volna.

Az előválasztásról tehát a győri eredmény kapcsán nem lehet spekulálni, de elég valószínű, hogy egy nyilvános vitákon, programismertetőkön részt vevő, az eredményt bármilyen esetben elfogadó pártok jelöltjei közelebbi és szorosabb viszonyba kerültek volna a választókhoz, mint a hirtelen kiválasztott Pollreisz Balázs, aki az önkormányzat tagja és a helyi MSZP elnöke, de nem egy túl népszerű politikus azon túl, hogy a kampánya sem szólt igazán semmiről.

kep3_6.jpg

Egy jó kampányt csak jó programra lehet építeni: a program különösen azért fontos, hogy az egymással partnerként működő, különböző világnézetű pártok megmutassák, képesek egy koherens egésszé gyúrni a legkülönfélébb nézetrendszereket és amíg a Fidesz csak annyit mond program gyanánt, hogy „Folytatjuk!”, addig az ellenzék ügyeket tesz le az asztalra és nem a levegőbe beszél. A kampány pedig azért fontos, mert ha mindezen ügyek és gondolatok nem jutnak el az emberekhez az interneten keresztül vagy személyesen, az egyenértékű azzal, mintha az íróasztal fiókjaiban porosodna. Győrben se egy jó kampányt, se egy jó programot nem sikerült csinálni.

Kár lenne azt gondolni a politika világában, hogy Győrtől messze, a hátteret alig ismerve pontosan meg lehet mondani az ellenzéki vereség okait vagy X és Y emberek nyakába lehetne azt varrni. Feltűnő volt például a pártok távolmaradása, jöttek ugyan politikusok kampányolni, ahogy az ilyenkor lenni szokott és facebookon is aktivizálták magukat, de össze nem lehet hasonlítani egy tavaly februári Hódmezővásárhely-kampánnyal. Az ellenzék tudhatná magáról, nincs abban a helyzetben, hogy félvállról vegyen választásokat, még olyanokat se, ahol egyértelmű esélyes a Fidesz, csak azért, hogy a vereséget jobban tudják kommunikálni.

kep2_6.jpg

A Fidesz alighanem könnyebben fog megbecsült orvosokat, sportolókat, tudósokat elővenni, ha civilekről van szó, mint az ellenzék, így legkésőbb jövőre már pontos tervekkel és hiteles jelöltekkel kell rendelkezni a körzetekben, ha a 2022-es választás tényleg valós alternatíva akar lenni a Fidesz leváltására.

Pártkatonákkal, káderekkel, zavarosban halászó „öreg rókákkal”, vagyis az eddigiekkel nem fog menni.

Képek: 24.hu, Magyar Hang, Borsod24

Fazekas Adrián

DIÁKHANG - mi ez?

A Diákhang célja, hogy párbeszédet és új politikai mentalitást kezdeményezzen annak érdekében, hogy folyamatos háborúskodás helyett konstruktív ötletek irányítsák a közvéleményt, düh helyett megfontolás jellemezze a társadalom döntéseit és nem utolsó sorban a fiatalok gondolkodó, magukért kiállni képes generációt képezzenek. Nem lesz könnyű.

E-mail: diakhangblog(kukac)gmail(pont)com

142 komment Belpol Tovább
Az ellenzék jobban teszi, ha tanul a győri vereségből Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
142 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Az utóbbi évek 5 legrosszabb pártelnöke Az utóbbi évek 5 legrosszabb pártelnöke
  • Influencerekből propagandisták Influencerekből propagandisták
  • Miért kezeljük rosszul a Szíjjártó-ügyet? Miért kezeljük rosszul a Szíjjártó-ügyet?
  • Rácz Zsófia nem hajlandó szembenézni a valósággal Rácz Zsófia nem hajlandó szembenézni a valósággal
  • Mindenki próbatétele a koronavírus Mindenki próbatétele a koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://diakhang.blog.hu/api/trackback/id/tr1715431358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (142)
Az utolsó 100 komment:

lezlidzsi84 2020.01.28. 12:42:14

@megvagyhadnagy: Akkor ajánlanám a 2002-es és a mostani helyi buszmenetrend valamint az akkori járműállomány összehasonlítását. Az akkori járatszám kb 40%-a eltűnt, a 120 helyett kb 80 busz közlekedik és azok is lerohadtak. Az utasszám pedig csaknem megfeleződött (persze itt lehet vitatkozni, hogy az utasszámcsökkenés miatt volt a ritkítás vagy fordítva, de ez mindenképp egy lefelé tartó spirál). Ha ez nem gond szerinted, akkor mi az? A különleges városszerkezet egyben egyébként azt is eredményezte, hogy korábban hasonló városokhoz képest nagyon sűrű és jó volt a buszközlekedés Győrben, a munkahelyek és intézmények koncentráltsága valamint a belváros "autómentessége" miatt.
Válasz erre 

Norbi812 2020.01.28. 12:44:55

Egyszerű ez a kérdés... A városban jólét van, az itteni politikai elitet megrengetni csak valami óriási balhéval lehetne, mint ami anno Gyurcsánnyal volt... előtte ciklusokon keresztül csont nélkül MSZP vezetés volt. Most meg ? Ha végigjárod a várost (volt erről videó is) az embereknek csak két dolog jár a fejében: Nem kell Gyurcsány meg a kommunisták... és olyan ellenszenv van, hogy Borkait és a Fideszt még a lejáratással se tudták elsöpörni... pedig mindenki régóta tudta, közszájon forgott, micsoda lopás-csalás megy a városban, amire rátelepedett a Fidesz maffia... akkor Dézsi vagy bárki (korábban itt valaki találóan a majom kifejezést írta) miért ne nyerte volna meg a választást... Programja meg mi volt ? Őt kell megválasztani, mert ő együtt tud működni a közgyűléssel, mert Fideszes többségű. Ez aztán Jolly Joker... Arról, hogy a város élhetetlen, túlzsúfolt, a tömegközlekedés-az utak katasztrófális állapotban vannak, a város kerületeiben se lehet parkolni már szinte egész nap stb, egy szót nem szólt, megoldást nem vázolt. De nem baj, a lényeg, hogy nem komcsi. Meg aztán a Fidesz azt is elintézi törvénymódosítással, hogy két helyről is harácsolhassa magának a milliós fizetést, ez a lényeg.
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 12:45:21

@Homyak: A sorosozás addig téma lesz, amíg az ilyen Transparency International által készített korrupciós jelentést úgy próbálnak előadni, hogy ez egy független szervezetek által készített felmérésen alapul. És még lehetne sorolni.
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 12:45:45

@megvagyhadnagy:

Az itteni (győri) ellenzék nem tudom mit bírál, mert olyan szinten van, hogy inkább jobb nem is beszélni róla.
A ferencvárosi helyzetről nem sok tudomásom van, mert soha nem éltem még Pesten sem, ergo nem tudom összehasonlítani. Hidd el, hogy sokan panaszkodnak itt a közlekedésre. Kollégám csak azért vett előbb autót, mint szeretett volna, mert tömegközlekedéssel 1 órába telt a központból kiérnie az Audiba, így nem csoda, hogy télen inkább mindenki autóval mászkál.
Ha este 5 után érek haza, akkor már nagyítóval kell keresnem a parkolóhelyet a lakásunk előtt, mert a parkolási problémát se tudják megoldani.
A városban ismeretlen fogalom a zöldhullám, így ez is dob egyet az élvezeten. Az utak állapota sok helyen tragikus. De örüljünk a szép új buszoknak..
Azt meg azért nem mondanám, hogy Győr kisváros. Az miért baj, hogy növekszik a lakosság? Ha meg csökkenne, akkor meg az lenne a baj.
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 12:46:26

@chrisred: Ó,ellentétben veled,én sosem agitálok olyanok mellett akikkel nem értek egyet.Ebből következve sosem szavaztam "orrbefogva".Éppen ezért nem is kellett sosem latagadnom,hogy kire szavaztam....:))))))))))))))))
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 12:48:53

@Ekrü:
Nekem mit kéne tanulnom? Én akarok választást nyerni vagy az ellenzék?
Kifejtettem, hogy miért buktak itt, ezt nekem nem kell magyaráznod.
Továbbra sem válaszolsz arra, hogy ha annyira mondod, hogy a fideszben vállalhatóbb arcok vannak, mint az ellenzékben, akkor azok mégis kik lennének?
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 12:53:00

@Norbi812:
"Arról, hogy a város élhetetlen, túlzsúfolt, a tömegközlekedés-az utak katasztrófális állapotban vannak, a város kerületeiben se lehet parkolni már szinte egész nap stb, egy szót nem szólt, megoldást nem vázolt"
Ember, most épült meg két parkolólemez a kórháznál és a vásárcsarnoknál. Előtte nemrég adták át a dunakapu téri és a Teleki parkolóházat. Szóval, parkolás->pipa.
Mit értesz a tömegközlekedés katasztrófális állapotán? Tényleg érdekelne, mert ezt mantrázzátok állandóan. Miután elmondtad a baját, gondolom megoldással is tudsz szolgálni. Vagy?
Nemrég adták át a Keleti elkerülőt az új Duna híddal. Megvan a pénz és a döntés az Ipar utcai Duna hídról, csak a nyomvonal a kérdés, mert az újgazdagoknak nem tetszik, hogy közel megy a 3-400 millás palotáikhoz. A Borkai alatt készült el a Jedlik híd. Szóval, közlekedés-> pipa. Persze, vannak rossz utak is, de barátom! Jártál mostanában Budapesten? Ott nem zavarnak a rossz utak?
Abban igazad van, hogy hirtelen nagyon sokan lettünk. Hígul a mezőny, ez látszik a közlekedési és a mindennapi viselkedési kultúrában is.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 12:55:06

@Ekrü: Tudjuk, te bárki mellett agitálsz, akiben a Párt megbízik, ebből születnek a borkaik. Az már téged jellemez, hogy az orrodat se kell befogni hozzá, hogy rájuk szavazz. Amúgy senkit nem minősít, hogy kire szavaz, ezért értelmetlen letagadni.
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 12:56:32

@Homyak: "hogy ha annyira mondod, hogy a fideszben vállalhatóbb arcok vannak,"-Nem azt mondtam,hogy vállalhatóbb,hanem,hogy számomra vállalható,másnak meg nem.Ugye érzed a különbséget? :))) Teljesen mindegy milyen nevet mondok,számodra úgy sem lesz elfogadható,mint ahogy nekem sem elfogadható egyetlen egy ballib politikus sem.Éppen ezért ez a vita meddő.
"Én akarok választást nyerni vagy az ellenzék?"-Te és az ellenzékkel.Mert ha nem így lenne,nem csesznéd el itt az időd azt bizonygatva,hogy a Fidesz mennyire vállalhatalan.:)))
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 12:59:00

@chrisred: Ne személyeskedj,ennél azért okosabbnak tartalak.Sajnálnám ha te is lesüllyednél az olyan Taga-félék színvonalára...
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 13:00:10

@Ekrü: Szerintem ott vagy eltévedve, hogy azt hiszed, hozzád hasonlóan mindenki fanatikus pártaktivista. Pedig vannak, akiknek csak véleményük van a közéletről.
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 13:00:33

@Homyak: Az audi pont rossz példa, mert kb az utolsó sori munkást is szerződéses járat viszi a melóba. De dedikált járatok vannak a város minden részéről. De legyen. Mondd meg min kellene változtatni a győri tömegközlekedésen? Kellene mondjuk busszáv a belvárosban. Ez kb. lehetetlen a mostani infrastruktúra mellett (nincs hely). Egyéb? P+R? Minek ekkora városba. Mire letszem az autót, meg jön a busz, kocsival is a célomnál vagyok. A parkolást említettem az előző hozzászólásomban. Az új társasházaknál megoldott kell, hogy legyen a parkolás, mert kötelezik őeket rá. Az, hogy az ideköltöző tirpák nem veszi meg a helyet, mert arra már nincs pénze, és az utcán áll, arról nem a polgi tehet. A régebben épült lakótelepeken lehet gond a parkolás, mert nem akkoriban nem számoltak azzal, hogy az ott lakókank 2 autójuk lesz.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 13:00:57

@Ekrü: Vagy a tiédre?
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 13:03:30

@chrisred: Hát persze.Kár,hogy én tőled kizárólag csak Fidesz ellenes és az ellenzéket védő véleményt olvastam.Pedig ha jól emlékszem volt pár vitánk az elmúlt egy év alatt.Én kérek elnézést,hogy ebből az jött le,hogy az ellenzékhez tartozol...:))))
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 13:07:22

@chrisred: "Vagy a tiédre? "-Kétlem,hogy valaha is olvastál tőlem olyan hozzászólást ami nem válasz/érv,hanem akár személyeskedés vagy trágárság lett volna...
Válasz erre 

lezlidzsi84 2020.01.28. 13:07:30

@Norbi812: @megvagyhadnagy: Egyébként épp a tömegközlekedés rendbetételét (különösebb konkrétumok nélkül) említette Dézsi, plusz valahogy pont a választás előtti napon sikerült kb 8 éves halogatás után meghosszabbítani a 6-os járatot, amivel felőlírták a Borkai-éra fő szabályát: "nem teszünk pluszteljesítményt a rendszerbe (max az audinak...)".
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 13:07:43

@Ekrü: nem akarok beleszólni de ezt már én is mondtam Chrisred-nek. neki olyan a független mint az index. Ha az index független akkor chrisred is. De csal szolok hogy Hornyák is független.....
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 13:11:03

@a nagy hohohorgász: Hát persze... Amikor ellenzéki bukta van ,akkor hirtelen mindenki független és senki sem szavazott az összefogásra.:))))) Ennél már csak a "régen a Fideszre szavaztam,de" kezdetű kamuszöveg a jobb.:)))
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 13:12:42

@Ekrü: Bizony, már 20 perc is eltelt az utolsó óta.
Válasz erre 

Kicknick 2020.01.28. 13:14:00

ez van ha az ellenzék azt hiszi hogy csak a kampány időszakában kell aktívnak lenni. Valaki magyarázza már el ezeknek az idiótáknak hogy a választásra van 4 év felkészülni, ami alatt lehet aktívan felszedegetni a választókat. Csak mondjuk akkor dolgozni is kell
Válasz erre 

midnight coder 2020.01.28. 13:15:56

@megvagyhadnagy: Igazából értelmes tömegközlekedést csak nagyvárosok belvárosában lehet csinálni. Már Pest külső kerületeiből is katasztrófa az eljutás tömegközlekedéssel kb. bárhova. Egyszerűen nincs annyi közlekedni vágyó polgár, ami elbírna egy olyan buszt, ami nem félóránként jár. Viszont ha már két ilyen félóránként járó buszon keresztül kell eljutnod valahová, akkor már jobb, ha kerékpárral indulsz el.
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 13:16:39

@chrisred: Ha így érezted akkor sajnálom.Nem annak szántam.Viszont a véleményem és az eddig leírtakat tartom.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 13:16:54

@Ekrü: egy párbeszéd az utóbbi időkből.

a: utálom a fideszt mert lop
b: oké hogy lop de a másik is.
a: de az nincs kormányon csak a fidesz
b: oké de akkor szted ki nem lopna kormányon?
a: Az orbán lop.
b:oké de akkor kire szavazzak mert nincs hiteles lehetőség?
a: az orbán náci és lop
b:oké de kire szavazzak?
a: nem fagyok ellenzéki de az ellenzéki összefosásra.
b: dehát azok is lopnak
a: de orbán lop, és orbántól mindenki jobb
b: de nekem most jobb mint akkor
a: akkor te is egy hülye náci vagy
Válasz erre 

lezlidzsi84 2020.01.28. 13:18:25

@megvagyhadnagy: "Mondd meg min kellene változtatni a győri tömegközlekedésen?"

A jelenlegi barkácsolt menetrend miatt gyakran egymás seggében megy egy útvonalon két járat aztán 20-30 percig semmi - ez így borzasztóan pazarló, minimális pluszteljesítménnyel (akár a 2009-13-as állapothoz visszanyúlva) jóval kiszámíthatóbb és sűrűbb kiszolgálást lehetne megvalósítani.

Az autók java a kertvárosokból, környező falvakból érkezik, a közlekedési problémák csak velük együtt kezelhetőek: az agglomerációval integrált járathálózat, jegy- és bérletrendszer sokat segíthetne. Pl. mondjuk egy Pannonhalma felől érkező busz nem állna meg a vidékinél, hanem tenne egy kört még az Egyetem és az Árkád felé, a vásrosban jóval több ponton megállva, a helyi utasokat is kiszolgálva. Ehhez, persze kellene egy helyi BKK is.
Válasz erre 

Norbi812 2020.01.28. 13:19:58

@megvagyhadnagy: Amiket említettél parkolási szempontból, azok a város azon pontjai, ahol a parkolás már annyira durva helyzeteket hozott, hogy igy próbálták enyhíteni. Ettől még Marcalvárosban vagy Adyvárosban (ezen a két területen vagyok érintett) a parkolás az utcákban katasztrófa. Ha tehetem, nem ülök autóba, fóleg vasárnap, mert utána sehol sem tudok megállni. A legerősebb szituáció az volt, elmentünk vidékre vasárnap, majd este 8-kor jöttünk haza. Az Ifjúság körüt környékén lakunk. Sehol nem volt parkolóhely, a környéken se, a tilosban is autók álltak. Jó 40 perc körözés után (családot kiraktam otthon) a Lázár Vilmos utca környékén tudtam megállni a 4 emeleteseknél. Tömegközlekedést jó ideje nem használok. A járatokat ritkították, összevonták, a jegyárakat emelték.
Amúgy miért nekem kéne megoldást találnom ? Nem én ülök a polgármesteri székben, havi egymillióért, hogy ezt megoldjam.
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 13:21:14

@a nagy hohohorgász: XDDDD
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 13:22:09

@a nagy hohohorgász: Én pedig folyamatosan felhívom a figyelmet, hogy a "független" és a "semleges" két eltérő fogalom. Én soha nem állítottam, hogy a nézőpontom semleges, mindig is polgári konzervatív alapállásból írom, amit írok. Amitől a ballibek mindig is távol álltak, és a putyinista Fidesz is.
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 13:27:44

@lezlidzsi84:
"Pl. mondjuk egy Pannonhalma felől érkező busz nem állna meg a vidékinél, hanem tenne egy kört még az Egyetem és az Árkád felé"
Ne, ne tegyen egy kört. Így is zsúfolt minden. Akkor ilyen alapon a Szigetközből jövő buszokat meg kerültessük meg Marcalváros felé.
Egyébként meg mutass még egy olyan nagyvárost, ahol gyakoraltialg a belvárosban van helyközi buszok végállomása és a vasútállomás is. Ami az előnyük, az a hátrányuk is. Ezeket kellene kipaterolni a város szélére. De ez nem fog menni. Talán a vasutállomást le lehetne tenni a föld alá. Majd. A következő életemben megélem. vagy nem :)
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 13:33:06

@Norbi812: Az ifjúság körútat szépen megcsinálták, felújítottak mindent, ezzel együtt megszűnt a kaotikus - mindenki oda áll ahol helyet talál magának - parkolás. Valamit valamiért. Említettem, hogy a régebbi lakótelepi tömböknél gond lehet a parkolással, ezt elfogadom. De mi legyen? Ha új helyeket alakítanak ki a zöldterület rovására, akkor az a baj. Hely ott nem nagyon van egyébként. De van azért jó példa, a kórháznál és a vásárcsarnoknál épült parkolólemez. Örülni kell ennek is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.28. 13:37:02

@Homyak:

Abbahagyni a kritikát régiónk fő kártevője ellen nagy hiba lenne.

Orbán köszöni, jól van, népszerűsége töretlen.
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 13:38:36

@lezlidzsi84:
"minimális pluszteljesítménnyel (akár a 2009-13-as állapothoz visszanyúlva) jóval kiszámíthatóbb és sűrűbb kiszolgálást lehetne megvalósítani."
A régebbi menetrend meg azért nem tetszett, mert minden busz bemenet a belvárosba, aztán ott mindenki átszállt arra a buszra amire akart. Ezt nem lehet visszahozni, mert növeli a zsúfoltságot. Most azért el lehet városrészeket úgy érni, hogy nem érintjük a belvárost. Viszont a győri közlekedésszervezés eléggé kötött pályán mozog. A folyók és a várost átszelő vasút miatt elég behatároltak a lehetőségek. A járatszám növelés sem lehetséges. Reggel-délután dupla annyi busz is elkelne, mellékidőben meg a fele is sok. Illetve a pénzügyi lehetőségek, ugyebár. Elég összetett dolog ez.
Válasz erre 

lezlidzsi84 2020.01.28. 13:39:35

"Ne, ne tegyen egy kört. Így is zsúfolt minden. Akkor ilyen alapon a Szigetközből jövő buszokat meg kerültessük meg Marcalváros felé." - Pontosan erről van szó, a helyközi járattal süríthető a helyi vonal is. Azért egy 10 percenkénti követés helyett ismét 5 percenként járó "22"-es nem dugítja be a várost. Főleg, hogy az a szigetközi busz így is úgy is átmegy a szűk keresztmetszetet képző Baross hídon, akkor már miért ne mehetne tovább is?
Válasz erre 

lezlidzsi84 2020.01.28. 13:42:24

@megvagyhadnagy: Nem feltétlenül járatszámnövelésről van szó, inkább arról, hogy az eddig párhuzamosan közlekedő buszok egymással hangolva jobb kiszolgálást nyújtsanak.

"A régebbi menetrend meg azért nem tetszett, mert minden busz bemenet a belvárosba, aztán ott mindenki átszállt arra a buszra amire akart. Ezt nem lehet visszahozni, mert növeli a zsúfoltságot. " - Ez abszolút igaz, 2009-ben ettől próbáltak kicsit elrugaszkodni, ezért hoztam ezt a példát (jobb híján).
Válasz erre 

törppicur 2020.01.28. 13:51:12

@Homyak: Mondd, kis hörcsög, mi köze Németh Szilárdnak, Semjénnek és Habonynak a miskolci választási eredményekhez?
Válasz erre 

szobatars 2020.01.28. 14:15:02

A Fidesz kb. 2000-2001-ben döntött a program-nélküliség mellett, az MSZP 2004-től (Gyurcsány). Azóta semmi érdemleges. Mondjuk a Fidesznek elég Gyurcsányra mutogatni és már is hozott 10-15 %-ot. A 2006-ban még le panel prolizott réteg további kb. 10-15 %, őket tényleg fillérekért meg lehet venni. További 10-15 % meg összejött a Jobbik szavazóbázisának "ellopásával". További 8-10 % a határon túli magyarok szavazata, persze nem annak a kb. 700 ezernek, akik innen menekültek külföldre dolgozni.
A többi meg némi Putyin-féle trükk és taktika (lásd még "kékcédulás választások").
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 14:18:21

@chrisred: te biztos nem polgári konzervatív vagy, inkább jólétemben elfelejtettem honnan jöttem individualista vki lehetsz. A polgárinál alap hogy még közösségben gondolkozik, csak a dúsgazdagok vagy a hülyék individualisták
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 14:21:18

@szobatars: és az összefosásnak mi hoz annyi szavazót?
Válasz erre 

szobatars 2020.01.28. 14:26:45

@a nagy hohohorgász:

Leginkább az Orbán-ellenesség. Az kb. ugyanolyan hívószó az egyik oldalon, mint Gyurcsány a másikon.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 14:36:19

tehát akkor te is azt mondod hogy Fidesz>Összefogás. Ennyi. Ez puszta matek. Amúgy Orbánt többen utálják mint gyurcsányt, csak ferkót többen nem akarják hatalomba mint o.v.-t.

Mindig azt mondtam hogy ha Ferenc az öszödi beszédébe belefüzi hogy az orbán miatt hazudtak , akkor még ma is az az elmeroggyant lenne a miniszterelnök .
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 14:39:37

@a nagy hohohorgász: Egyáltalán nem, kevered a baloldali ideológiákkal, különösen a szocializmussal, arra jellemző, hogy a társadalmat nem az egyének érdekeire, hanem a közösségi szükségletekre építi fel.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 14:41:45

@a nagy hohohorgász: Szerintem Gyurcsány akkor is megbukott volna, ha az őszödi beszéd soha nem kerül nyilvánosságra. Akkor a szocialisták máshogy verték volna szét magukat.
Válasz erre 

szobatars 2020.01.28. 14:42:15

@a nagy hohohorgász: Nem ezt mondtam. A szavazó bázis NEM egyenlő az adott politikai párttal.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 14:51:33

@chrisred: szerinted az ember egyedül tud többet elérni egyéni érdekéből vagy valakikkel együttműködve ér el többet az egyéni érdekéből? Szerintem ha én a párommal összedolgozom akkor több vagyonunk lesz ( igaz közös vagyon, de én bármit használhatok ) te meg úgy gondolkozol ezek szerint hogy egyedül több vagyont tudsz összeszedni mint a közös vagyon fele? Na itt kezdődik az affér.

amúgy meg ha egyedül akarod elérni az érdekeidet csalás és szülői háttér nélkül azért az elég melós. Ha te nem azt tapasztaltad hogy együtt könnyebb akkor vagy hülye proli vagy és vársz az állami segélyre vagy apuci kisfia lehetsz vagy lopsz,csalsz,hazudsz vagy a szerencsés 1%-ba tartozol és joggal ugatsz nekem.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 14:56:02

@chrisred: ja és sorold már fel légy szíves milyen konzervatív polgári értékeket képvisel a mai ellenzék? elég egyet
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 14:58:14

ja és ha tudsz ilyen értéket akkor mondd el azt is mit értesz polgári és konzervatív alatt! mert akkor valószínű a magyar oktatás tényleg rossz( ahogy mondjátok) mert nem vagy tisztába eme 2 szó jelentésével.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 15:05:08

@a nagy hohohorgász: Persze, hogy melós, pont az a polgári öntudat alapja, hogy valaki a saját egyén teljesítményével, a képességeivel, a szorgalmával épít egzisztenciát. A jelek szerint te nem ezt az utat választod, a szíved joga, de nincs jogod kétségbevonni azt, hogy mások képesek lehetnek rá.

A család, a közös háztartás a magánszféra természetes közössége, ne keverjük össze a különböző társadalmi érdekcsoportokkal.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 15:07:12

@a nagy hohohorgász: Ki mondta, hogy bármelyiket is képviseli? Jelenleg a polgári konzervatív gondolkodásúaknak nincs politikai képviselete.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 15:15:56

@chrisred: akkor te ugyanabba az 1 %ba tartozol mint én, és igen én nem politikai közösségre hanem társadalmi közösségre gondoltam.

De akkor utoljára kérdezem azért szavazol az ellenzékre mert utálod az orbánt? Te írtad hogy nincs meg az ellenzékben az amit keresel, érdeked nem visz rá mert leírtad hogy sikeres vagy és ezt nem kétlem. Szóval? De szerintem a polgári értéket közé nem tartozik a bármi áron vesszen orbán, de te tudod
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 15:24:15

@törppicur:
A stílus maga az ember szokás mondani. Kösz az illedelmes, kulturált megszólítást.
Ha visszaolvastad volna, akkor tudhatnád, hogy abból kanyarogtunk ide, hogy az új győri polgármester a fidesz vezérkarával ellentétben vállalható figura.

Te pedig tanulj tiszteletet!
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 15:24:32

@a nagy hohohorgász: Nem utálom jobban Orbánt, mint bármelyik politikust a rendszerváltó elitben, és azért szavazok a rendszerkritikus pártokra, mondjuk a Kétfarkúakra, hogy a teljes politikai elittel szembeni ellenszenvemet kifejezzem.
Válasz erre 

midnight coder 2020.01.28. 15:26:52

@a nagy hohohorgász: A családot én nem venném ide, az alapvetően nem gazdasági közösség, ha csak az, akkor már régen rossz.

Amúgy pedig igazából a közösségi teljesítmény is egyéni teljesítmények összege, és igazából csak akkor működőképes a dolog, ha ez az egyénnél így is csapódik le. A szocializmus bukásának az egyik oka az volt, hogy az egész rendszer közösségben gondolkodott, az egyén pedig le volt szarva. Aminek aztán az volt a következménye, hogy az egyén is pont leszarta a rendszert. Ha a méregdrága nyugati gépsor ott rohadt a gyárudvaron, akkor ott rohadt. A melós nem hülye hogy a saját feje után kimenjen a gyárudvarra a hidegben ezért, az igazgatót pedig rohadtul nem érdekelte a dolog, elvégre ha tavasszal nem működik, akkor nem működik. Legfeljebb tovább gyártjuk a selejtet a régi gépekkel jövőre is. A lényeg, hogy a hétvégi ivászat rendben legyen.
Válasz erre 

midnight coder 2020.01.28. 15:32:28

@a nagy hohohorgász: "Amúgy Orbánt többen utálják mint gyurcsányt, csak ferkót többen nem akarják hatalomba mint o.v.-t. "

Ez viszont pontosan így van. Lehet ugyan, hogy Piszkos Viktornál előfordulnak szivarok az üzemanyag elszámolásban, viszont aki már látta a kapitányi hídon Fülig Fletót tevékenykedni, az inkább kiegyezik a szivarokkal.
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 15:37:57

@a nagy hohohorgász: @Ekrü:

Látom jól egymásra találtatok :)
Azért mert hazafiúi kötelességemnek eleget téve elmegyek szavazni még független vagyok, hiszen nem vagyok egyik pártnak sem tagja, sem aktivistája, de még csak elkötelezett híve sem.
Elárulom, hogy igen, szavaztam az összefogásra is (októberben), de korábban az lmp-re, tavasszal a momentumra, stb. A fideszre sosem.
Független vagyok, mert képes vagyok bármelyik pártot kritikával illetni legyen az bal vagy jobb oldali. Azt el kell ismernem, hogy a fidesztől hányok a leginkább az összes közül. Ugyanakkor nem örülök annak, hogy Gyurcsány még mindig a színen van, az mszp a balfékek gyülekezete, az lmp-ből az értelmes arcok hullottak ki, a jobbik esik-kel, a momentum még talán a legemészthetőbb.

Azért mert veletek ellentétben én képes vagyok kritikusan gondolkodni és nem csak sötét birka módjára fröcsögni mindenkire, aki nem a fidesz szekerét tolja, attól én még igenis független vagyok.
Annak oka, hogy néha billentyűt ragadok az pedig az, hogy néha ki tud akasztani a gyökérség.
Válasz erre 

midnight coder 2020.01.28. 15:39:56

@chrisred: "Akkor a szocialisták máshogy verték volna szét magukat. "

Ez pontosan így van. Azt a bolhacirkuszt csak a Horn tudta összetartani, ő pedig alighanem a sírba vitte ennek a titkait. Ezzel együtt elég vicces, hogy minden balfék blog arról beszél, hogy az ellenzéknek ezt kellene csinálni, vagy azt kellene csinálni.

Nos, olyan állat hogy ellenzék nincs. Van DK, MSZP, Jobbik, Momentum. Ezek külön pártok, ha lenne még bármelyiknek valamiféle értékrendje, akkor egymással legalább annyira nem állhatnának szóba mint Viktorékkal. Egy Jobbik és egy DK egy akolban ? Az MSZP utoljára még azt mondta, hogy "orrukat befogva" tárgyalnak a Jobbikkal, de a DK még erre sem volt hajlandó. A Momentumról pedig máig nem tudom eldönteni, hogy egyáltalán mi a faszt akarnak, azon túl hogy az a húsosfazék azért jó lenne.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2020.01.28. 16:18:48

libeknel 2006ban volt egy jo program, igaz semmi alapja nem volt

3 honap mulva gyurcsanyi lebukik, hogy "hazudtunk reggel, delben meg este, es kozben nem csinaltunk semmit" , majd batran vallalja a felelosseget es nem mond le

senkit nem erdekelnek a programok max akik eletukben eloszor szavaznak es anyjuk apjuk nincs
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 16:42:29

@Homyak: Ha elmész szavazni akkor miért kell letagadni?Szégyenled?Akkor miért szavaztál rájuk?Tudsz tükörbe nézni?
@chrisred: A Kétfarkúak ,mint konzervatív polgári párt...???? Te ugye most viccelsz...
Az meg ,hogy te mindig rendszerkritikus pártra szavazol az csak egyet jelent.Te vagy az,akinek soha semmi nem lesz elég jó,az örök elégedetlen.Sajnállak érte.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.28. 17:10:39

@Ekrü: Nem, csak megint nem figyeltél. Írtam, hogy nincs polgári konzervatív politikai párt, tehát arra nem szavazhatok.
A rendszerváltó politikai erők között valóban nincs nekem megfelelő, mindegyiket végigkóstolhattuk az étlapon, egyik sem ehető. Mást meg nem engednek a hatalom közelébe, ez volt a kerekasztal lényege. Nem sajnálkozni kell, hanem túlélni valahogyan, ahogy a szüleink túlélték a Kádár korszakot.
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 17:24:40

@chrisred: Ha számomra fontosak a polgári konzervatív értékek,akkor biztos nem fogok egy olyan pártra szavazni mint a Kétfarkúak,mert az megalkuvás lenne.Volt már olyan,hogy nem volt olyan párt akire jó szándékkal szavazhattam volna,akkor nem szavaztam.Én nem sajnálkozom,hanem téged sajnállak.Mint ahogy én élem és nem pedig "túlélem" az életem.Ahogy a nagyszüleim sem túlélték a Kádár korszakot,hanem egyszerűen tették a dolgukat,éltek és nem a pártoktól és a kormányoktól várták a boldogulásukat.
Válasz erre 

klimahisztiverseny győztes 2020.01.28. 17:43:30

Ellenzek bena volt, nem megfelelo embert inditottak. Dézsi Csaba egy ismert ember, vele szemben egyedul Greczy Zsoltnak lett volna eselye, akit meg sokkal jobban megismerhettek az emberek az elmult hetekben.
Greczy Zsolt lett volna az idealis kihivoja. Bar lehet hogy Greczy-t, a 22-es parlamenti valasztasra miniszterelnoknek tartogatja az ellenzek.
Válasz erre 

kiskutyauto 2020.01.28. 17:54:44

Kurva anyádat propagandázzál szarbángeci cseléd propagandista patkány troll!!! Nem volt semmiféle vereség, hanem kamu "győzelem" volt, annak megfelelően, ahogy a náci hazaáruló fizeSS maffia bekalibrálta ezt az egész kamu rendszert... és még ebben az alávaló náci patkány rendszerben is meg lehetett verni Budapesten...
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 18:33:51

@Ekrü: Pofátlanul hazudsz!
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 18:34:19

@Ekrü:

Mit tagadtam le? Semmit, szerintem érthetően megírtam a véleményem, és azt is, hogy hogyan szavaztam.
Úgy gondolom, hogy neked vagy szövegértelmezési problémáid vannak, mert a kérdéseimet nem tudod értelmezni. A másik lehetőség, hogy nem akarod, hanem szándékosan terelsz, akkor meg csak szimplán egy troll vagy, aki napi szinten kapja a CAP-ról az utasítást, vagy elvakult hívő.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 18:39:06

Azé fideszpropagandisták rendesen idetaláltak!
Azé' jobb,mint októberben,ugye fijjúk?!XD
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 18:47:02

@Homyak: Ezt te írtad (12:48:53):
"Nekem mit kéne tanulnom? Én akarok választást nyerni vagy az ellenzék?"-Ez biza nagyon úgy hangzott mintha azt sugallanád,hogy semmi közöd hozzájuk.:)))
Aztán persze töredelmesen bevallottad (15:37:57),hogy rájuk szavaztál.Persze kizárólag hazafias kötelességből.Mert Te ugye "független" vagy...:))))))))))))))))))))
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 18:49:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Mi bajod van októberrel? Országosan nyer a Fidesz,legalábbis a térkép amit én láttam az Indexen az leszámítva egy-két szürke foltot bizony narancs volt.Ha ilyen lesz 2020-ban,akkor fölényesen nyer a Fidesz.:)))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 19:01:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: tudom hogy érted amiről beszélünk csak azt nem tudom ha te nyomorék vagy akkor neked mi a jó ebben hogy tetteted a hülyét. Vagy tényleg hülye vagy. Akkor sorry
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 19:06:04

@Ekrü: Persze te sem vagy fideszes,deee...
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 19:10:25

@Ekrü: Ja,akkor azért nem kaptatok egy hétig levegőt!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 19:13:40

@a nagy hohohorgász: ???
Ezt most mire?
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 19:16:35

@a nagy hohohorgász: Csak kavarod a szmötyit és terelsz az új nickeden is!
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 19:18:35

@Ekrü:

Te annyira hülye vagy, hogy görbíted a teret.
Áruld már el: ha az uniós választáson a momentumra, az országgyűlésin az lmp-re, októberben meg az összefogásra szavaztam, akkor most én melyikhez tartozok?

Lehet én nem vettem észre, és valójában a szavazó lapon volt egy "független" lehetőség is?
Öcskös, ha elmész szavazni, akkor valakire kell, és azért mert nem a fideszre szavaztam, azért még nem tartozok senkihez. Tudom, ez neked meghaladja az értelmi képességeidet. Hiszen te vetetted fel, hogy a fideszben vállalhatóbbak az arcok, de azóta se sikerült egyet se írnod.
Válasz erre 

megvagyhadnagy 2020.01.28. 19:20:12

@Homyak:
"a momentum még talán a legemészthetőbb."
Láttad fegyőr karácsonyi útmutatását? A két (tényleg elnézést, de nincs jobb szó rá) hülye picsa ripacskodását az EU parlement ülésein? Tényleg ez a momentum, aki leváltaná orbánt? Kétlem.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 19:28:31

@Homyak: nincs ezzel gond csak az hogy szted te polgári érdekeket vallasz. Felvilagositalak te az anyádat is el adnád 10 forintért. Ez pedig a prolik ismerve vagy a dusgazdagoke.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 19:47:08

@a nagy hohohorgász: cycmen,neked fideszesként lapítanod kellene!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 19:58:57

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem vagyok cycmen de jó látni h vki még így gondolkozik ezek szerint. Rajtad viszont látszik mi a különbség a magna cum és szumma cum laude között...
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 19:59:32

@Homyak:" Áruld már el: ha az uniós választáson a momentumra, az országgyűlésin az lmp-re, októberben meg az összefogásra szavaztam, akkor most én melyikhez tartozok?"-A balliberális oldalhoz.Vagyis az ellenzékhez.Októberben pedig eljutottál a "mindegy csak nehogy már az Orbán" verzióhoz ,ezért képes voltál az összefogásra szavazni.Ezt próbálod most magyarázgatni holmi "hazafias "indokkal.:))))
"Öcskös, ha elmész szavazni, akkor valakire kell, és azért mert nem a fideszre szavaztam, azért még nem tartozok senkihez. "-:
-Nem vagyok öcskös,nő vagyok.:))))
-Nem kötelező elmenni szavazni,én amikor nem volt kire szavazzak inkább nem mentem,de nem alkudtam meg.
-Az összes párt amit felsoroltál balliberális párt,de te "független" vagy.Én meg a római pápa...nem tudtad? :)))))
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 20:00:32

@a nagy hohohorgász:

Magamról tudom, hogy jó emberismerő vagyok. Sajnos te viszont egyáltalán nem vagy az.
Ha ismernél tudnád, hogy nem vagyok egy túlságosan anyagias ember. Nem keresek rosszul, de azt is elsősorban a családom (feleségem és lányom) érdekében teszem.

Fogadj meg egy jó tanácsot: ha nincs ellenérved, akkor jobb csöndben maradni, mint sértegetni a másikat, mert azzal csak erkölcsi hulladékká süllyeszted magad.
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 20:06:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"Persze te sem vagy fideszes,deee... "-Sosem mondtam ,hogy nem vagyok Fideszes.Ha figyelmesen elolvastad volna a hozzászólásokat pár órával ezelőtt @chrisred pont azt írta,hogy rólam bezzeg lehet tudni ,mert vállalom.:)))Fideszes vagyok,nem meggyőzhető és én sem akarok senkit meggyőzni.Egyszerűen csak elmondom a véleményem.(Már ahol lehet,mert sajnos itt az indexen egyre több blogon nem engedik a hozzászólásokat.)
"Ja,akkor azért nem kaptatok egy hétig levegőt!"-Már miért ne kaptunk volna...?Ezt csak ti szeretnétek láttatni. :))))
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 20:08:05

@Ekrü:

Elnézést az öcskösért :)
Akkor elmondom, hogy konzervatív liberális vagyok, ilyen párt meg jelenleg nincs a választékban, szóval köszöntöm köztünk az első női pápánkat :)
Én szinte kötelességnek tartom a választást, és általában arra szavazok akit a felhozatalból (akkor is ha a fos és a szar közül kell választani) a legjobbnak vélek.
Kihangsúlyozom, hogy nincs olyan párt, ami közel állna hozzám, de választani kell valamelyikből, ha tetszik, ha nem.

Amúgy meg ne mond nekem, hogy a fidesz olyan nagy jobboldali lenne. Egy igazi katyvasz, amiben egyszerre van meg a nacionalizmus Kádár örökségével és megcsúfolva a keresztény értékrendet.
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 20:11:15

@Ekrü:

"Fideszes vagyok,nem meggyőzhető és én sem akarok senkit meggyőzni.Egyszerűen csak elmondom a véleményem."

Ha nem akarsz senki meggyőzni, akkor minek írod ide a véleményed? Meg mért akarsz engem meggyőzni arról, hogy én valójában egy balliberális érzelmű, elfogult ember vagyok? Hmm?
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 20:19:27

@a nagy hohohorgász:
@Ekrü:
XD
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.28. 20:22:05

@Ekrü:
@a nagy hohohorgász:

Ja,meg :balliballiballib
Válasz erre 

Ekrü 2020.01.28. 20:23:39

@Homyak:
"Ha nem akarsz senki meggyőzni, akkor minek írod ide a véleményed? "-Ejnye no.Csak nem azt akarod mondani demokrataként,hogy tilos leírni a véleményem?Miért ne tehetném?Szólásszabadság lenne,nem igaz? :)))
"Meg mért akarsz engem meggyőzni arról, hogy én valójában egy balliberális érzelmű, elfogult ember vagyok? "-Isten ments,hogy meggyőzzelek. Egyszerűen csak fel akartam hívni a figyelmed,hogy mennyire röhejesen hangzik az ,hogy miközben csupa balliberális pártra szavazol,de függetlennek állítod be magad...No,de ki vagyok én ,hogy megvédjelek a nevetségessé válástól...:)))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 20:43:37

@Homyak: ezt nekem mondod vagy magadnak?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.28. 20:46:40

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: b+ most jöttem rá hogy pénzt is keresek és szívom a veretek. Mint Orbán kicsiben.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2020.01.28. 21:07:40

Csa balfaszok, CSAK A FIDESZ
Válasz erre 

Homyak 2020.01.28. 21:40:18

@Ekrü:

Véleményszabadság van, az írsz, amit akarsz, de vicces, hogy itt győzködsz, pedig te senkit nem akarsz meggyőzni.
Akkor kire szavazzak? Mit tanácsolsz? A fideszre szavazni egyenlő a hazaárulással, tehát a többi közül kell választani. Mint mondottam konzervatív liberális vagyok, ilyen meg nincs. De persze, a válasz ugyanolyan semmi lesz, mint az értelmes fideszesek listája.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2020.01.28. 22:14:54

@Homyak: tokmind1 kire szavazol, FIDESZ lesz
Válasz erre 

tompus 2020.01.29. 00:28:36

@Homyak: A libsikre szavazni egyenlő a hazaárulással. Nézd meg, mit művelnek az EU-ban.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2020.01.29. 00:36:49

@tompus: Jol beszelsz testvir
Válasz erre 

2020.01.29. 01:38:35

@csorsza: Nos, hazaáruló mentalitású kp-re meg krumplira megvásárolt illibbant mentalitás ellen nem érdemes kampányolni. Ők csak abból értenek amiból a kulákok. De abból érdekes módon nagyon is. Munkásököl vasököl. lesújt ahová majd köll.
Válasz erre 

chrisred 2020.01.29. 05:26:08

@Ekrü: Semmi olyasmit nem találsz a Kétfarkak irányelvei között, ami ütközne egy polgári konzervatív gondolkodású ember elképzeléseivel.

"- az aktív állampolgári hozzáállás erősítése: támogatni az embereket, hogy a siránkozást és az önsajnálatot legyőzve kézbe vegyék a teendőket,
- értelmes politikai párbeszéd kialakítása, amely nem retorikai verseny egymás szidásáról – mert véleményük szerint a politizálásnak nem szabadna többé arról szólnia, hogy egyesek örömüket leljék egymás lehordásában,
- amikor szükséges, átvenni az önkormányzatok által elhanyagolt tevékenységeket, mégpedig olyan módon, hogy ez őket is cselekvésre, hatékonyabb működésre ösztönözze
- hozzájárulni egy olyan állampolgári szemlélethez, amelyben kizárólag konkrét ügyekkel foglalkozunk, nem pedig más pártokkal és azok épp aktuális reklámüzeneteivel."

Az, hogy te nem éltél az állampolgári jogaiddal, hogy neked nem megfelelő módon működő politikai rendszerrel szemben fellépj, a te dolgod.

"Ahogy a nagyszüleim sem túlélték a Kádár korszakot,hanem egyszerűen tették a dolgukat,éltek és nem a pártoktól és a kormányoktól várták a boldogulásukat."

De, ez pont azt jelenti, hogy túlélték. Nem tudom, hogy keveredik ide az, hogy valaki a pártoktól és kormányoktól várja a boldogulását. Szerintem ez nem azokra vonatkozik, akik bírálják őket, pont fordítva, inkább az olyanokra, akik inkább meghunyászkodnak, és semmi ellen nem mernek tiltakozni. Mert ha te csak passzívan tűrsz, akkor csak felbátorítod őket, hogy mindent elvegyenek tőled, amire szükségük van.
Válasz erre 

chepunk2 2020.01.29. 06:54:38

Ez kérdés volt ki nyer?

Egyik jelölt: Pollreisz Balázs. Ki ő? Ki ismeri? Senki! Mit lehet tudni róla? Semmit!

Másik jelölt: A város közéletében régen résztvevő, ismert orvos, akinek apja is ismert háziorvos volt, évtizedek óta a helyi napilap folyamatosan hozza orvosi tanácsait.

Magyar ember meg nem polgármestert (miniszterelnököt, képviselőt stb.) választ hanem ismerőst, szimpatikus embert, mi fiunk borját, jól megmondtát... És a választással nem megbízza, hanem segít neki, "kitünteti" hadd legyen ilyenje is annak a jóvágású embörnek...
Válasz erre 

chrisred 2020.01.29. 06:57:05

@chepunk2: Magyar ember miniszterelnököt nem is választhat, csak közülük 199.
Válasz erre 

ogli dzsí 2020.01.29. 07:56:29

@chepunk2: lipskiknek meg mindig jobb vmi tokismeretlent kikukazni, mert aki ismert azzal rabasznak
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.01.29. 11:12:25

@chrisred: kedves naív komment társam, a saját maguk által leírt elvek alapján szinte bárkire szavazhatsz nagy bajod nem lesz, na de a tetteik alapján :))). Szerintem Ekrü koma erre gondolt.
Válasz erre 

törppicur 2020.01.29. 23:16:24

@Homyak:
Ezt ugye te írtad
Ezzel nagyon nem értek egyet. Lásd ott van Miskolc esete. Elnézve a fidesz krémjét (Rezsimalacka, Tömjén Zsolti, Habony, meg hasonlók) nem igazán vonzó közeg egy értelmiségi embernek.
Ezt meg én
Mondd, kis hörcsög, mi köze Németh Szilárdnak, Semjénnek és Habonynak a miskolci választási eredményekhez?
Bölcsen válaszoltál
A stílus maga az ember szokás mondani. Kösz az illedelmes, kulturált megszólítást.
Ha visszaolvastad volna, akkor tudhatnád, hogy abból kanyarogtunk ide, hogy az új győri polgármester a fidesz vezérkarával ellentétben vállalható figura.
Te pedig tanulj tiszteletet!
Nekem írtad?
Neked van stílusod? És nem teszik a megszólítás?
хомяк = hörcsög
huba+
Válasz erre 

chrisred 2020.01.30. 05:28:24

@a nagy hohohorgász: De a többiek a tetteikkel már régen rácáfoltak a hangoztatott elveikre.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.30. 20:44:09

@a nagy hohohorgász: Olyan nincsen,hogy orbán kicsiben!XD
Válasz erre 

KUHULIN 2020.02.03. 15:47:32

@ogli dzsí: Ez igaz! :)
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:

Diákhang

A diákok és a fiatal generáció politikai és társadalmi felelősségvállalását ösztönző rendszerkritikus blog.

Keresés

Friss topikok

  • nemecsekerno_007: @röhögő: Mert nélküle nem lehet Fidesz 3/4. (2020.11.01. 11:52) Az utóbbi évek 5 legrosszabb pártelnöke
  • De nagyot tud lökni az úr az ajtón: látod Adrián. jössz itt a nagy de igazából semmitmondó kijelentésekkel, és nem tudom, h közben van... (2020.10.31. 09:45) Nincs értelme a folytatásnak
  • Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: matyimentes.blog.hu/2020/09/26/hogyan_takaritsuk_matyit (2020.09.27. 06:28) Koronavírus, mint szekértábor-ideológia
  • K. Ákos: @Momentum beelőzte a románokat magyargyűlőletben.: Téged, meg a hozzád hasonlókat kéne kirúgni az... (2020.09.14. 21:15) Az új generációt teszik tönkre a kádári nagyfőnökök

Címkék

Belpol (12) Rendszerkritika (9) Z-generáció (8) Címkefelhő

FACEBOOK

Tovább a Facebook-ra

Blogajánló

Rembrandt, whiskey, hullakamra - A csendestárs A Thália Színház télikerti bemutatóit mindig nagy izgalommal várom, többnyire a fekete humor a főszerep, ami igen közel áll hozzám. A nevetés mellett fontos élethelyzeteket ismerhetünk meg, így nem ritka a szatirikus felhang, akkor sem, ha közben tragédiába torkollik a végkifejlet. Az ilyesmi sokkal… smaragdanimesarkany.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2020 október (1)
  • 2020 szeptember (2)
  • 2020 augusztus (1)
  • 2020 július (1)
  • 2020 június (2)
  • 2020 május (1)
  • 2020 március (4)
  • 2020 február (4)
  • 2020 január (1)
  • 2019 december (2)
  • 2019 szeptember (5)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Ne hagyjuk, hogy a fejünk felett döntsenek
süti beállítások módosítása
Dashboard